Alla inlägg under december 2010

Av Chillidill - 24 december 2010 22:26

.... ÖNSKAR JAG ER ALLA.


är nöjd över en bra dag. lillan är nöjd. tomten var bra, och oidentifierbar för lillan. christmas spirit.presenter i överflöd, skäms lite för att jag fick så mkt presenter. men älskar att ge bort. sen imorg. jul hos makens syrra. och sen jul med alla barnen på annandagen. längtar dit. berättar sen. skiter i utmaningen. puss på er. kollar in tomten är far till alla barnen. guld.

Av Chillidill - 23 december 2010 21:37

... snorar helt galet, men är nöjd ändå. attt julen blir vit känns det som ingen tveksam. julgranen är dekorerad sen länge, ungen sover. granen är ett fynd på secondhand. 50 pix. nöjd. ing helt uppe i varv. nysomnad. och jag, jag smaskar praliner.



lillans ljusstake, gjort på förskolan. ungen är ju ett konstnärligt geni.


      granen i all sin prakt. observera att det är hårdpyntad i en ca 90 cm varelses höjd.


  den vita pälsklädda stjärnan i topp. så ful att det nästan är oslagbart. även det platsiga hjärtat är grymt kitschigt. ( osäker på hur det stavas)





   hårdpyntat som sagt i lillans räckvidd.



så här ser jag ut i hemmaskrud. härligt omejkad. trodde inte jag kunde bjuda på en sån bild. iiihhh!!!



snaskiga praliner som jag fick från min klass. snyft! tackar!      

Av Chillidill - 23 december 2010 18:04

min bästa vän


shit asså. när jag var liten hade jag en superbästis. matilda. vi lekte väldigt ofta. av och till. men även i vuxen ålder. men sen så tappade vi kontakten liksom. tyvärr. supersynd. men hon var min bästa bästis. sen har jag hängt mkt med camilla i tonårstiden. vi satt ihop. underbar tjej. träffade henne i somras. tillsammans med ullen. även det en underbar vän. men idag. har jag ngn bästa vän? tror faktiskt inte det. inte på det viset som man hade när man var yngre. nu har man ju sin familj som en liten underbar enhet. som man hänger med och älskar. det blir ju prio ett.


när man skaffade barn så fick man många nya vänner med barn. det var cool. tea och jag har hängt i tre år. henne kan jag alltid skratta med, och negga. och sen så grannarna. och många fler i bygden. ska fira nyår med en bekantskap som inte är så gammal men bra. det finns många.


sen åsa som jag har hängt med sen vi jobbade tillsammans. älskar att hänga med henne och jonas. sen bor vi en bit ifrån varandra. men vi ska försöka ses efter nyår. och annika som jag försöker träffa lite då och då. och det är alltid mysigt. nu ska vi ju jobba ihop, ankan och jag. ska bli superskoj.


och så klart innersta kretsen. där finns det många goa, glada vänner. alltid. location: mälardalen, tärnsjö, alunda, enköping, sthlm, whenever.


men bästis?  är nog lilla hjärtat.

Av Chillidill - 23 december 2010 09:49

  • städa toaletterna ( inklusive duschväggar och hela kitet)
  • griljera julskinka
  • hänga upp två smällkarameller
  • dela upp lillans paket i tre lämpligt stora högar ( efter som vi ska fira jul i tre olika omgångar)
  • köpa 2 st cream cheese.
  • skjutsa daniella till sin mamma.

maken sköter dammsugning och golvtorkning. han börjar nog bli aningens irriterad eftersom jag sitter och chillar i soffan till bolibompa istället för att ta tag i mina sysslor.


därimellan kommer jag hinna med en hel del slötid. kan vara första julen som jag faktiskt inte är helt uppivarv som morsan. en ganska annorlunda och skönt känsla.


Av Chillidill - 22 december 2010 21:11

nu ska jag alltså berätta om min dag. misstänkte att dagen skulle bli aplångtråkig, vilket den blev. men det bethöver faktiskt inte vara negativt. ungen somnade sent, sent så jag hoppades att hon skulle sova längre, men icke. blev tom väckt kl.4 "måste kissa". sen ville hon öppna kantarellerna = adventskalendrarna. obs! plural.  vilket jag absolut inte hade lust med. lyckades få henne att somna om till 6.30 då blev det kalenderöppning och bolibompa. halvslumrade till 8, vaknade av lukten av ngt mintigt. lillan hade tagit fotkräm och smörjt in hela benen. jaja. åt frukost och halvsov i soffan. både jag och lillan var förkylningsmosiga. ringde lite tråksamtal, och ett roligt, till ÅSA. vill träffa henne nu. och nytillskottet i hennes familj, alvar. grymt ju. kastade in en låda med färdigmarinerad kyckling i ugnen till lunch. ris och sås till. hoppade över grönsakerna igen.


efter lunchen drog jag till heby för att anmäla mig som arbetssökande. gick fort och lätt, svängde in på apoteket och hämtade medicin till lillan. sen handla. och sen halkade jag hemåt.


maken hade köpt hem sushi, 12 bitar och det var himmelskt. firade 7 års dag idag. lillan slocknade så vi fick äta ifred. mys. däremot kan hon inte somna nu. ligger och babblar för fullt nu. och jag är så trött och vill bara sova själv. misstänker att det blir en tidig morgon idag också.


har en del måste kvar tills jul. som visst är runt hörnet. och sjukt ostressad, och lite ointresserad i år. det får bli som det blir. vi blir nog mätta. har inte ens gjort en efterrrätt eller fixat skinkan. damn. i like.


Av Chillidill - 21 december 2010 20:37

  


ibland kan svaret vara så enkelt. min unge som för första gången vågar vara med och uppträda på dagis. hon är sjukt stolt över det, och står och vinkar som en galning två meter framför mig. och jag blir så glad att jag nästan bölar. sen att hon ser ut som en lite tok i tomtemössan alldeles dör långt ner spelar liksom ingen roll då.





Av Chillidill - 21 december 2010 17:57

jag har haft en riktigt bra sista dag på jobbet ( för den hör gången. man vet aldrig om jag dyker upp igen, men denna termin var den sista på ett tag). eleverna på bra humör. vem blir inte det när man vet att man ska få ha ett låångt lov. ibland känns dagen bara som en lång utfyllnad, men det gick kanon. vi hade det trevligt. gitarrspel och lite musiktävling som jag blev halvansvarig för. ( och jag blev blyg, haha. intressant.) och person sjöng 800 grader som en punkgud. kan det bli bättre. delade ut betyg, och fick kramar. blev lite sentimental där ett tag, var tvungen att hejda mig själv för att inte dö en smula in public. ville så himla gärna vara med hela vägen in i mål. men nu blev det inte så. men ändå, är så nöjd med det jag har gjort ( för det mesta) och tydligen har jag satt ett stort avtryck genom en oneliner: HÅLL KÄFTEN!


gick sen ut och åt med ngra kollegor är så trevligt att bara sitta och snacka skit. känns faktiskt inte som slutet.utan som att ngt annat fortsätter nu. och det gamla hänger med. blir bra.


We'll meet again, don't know where, don't know when,
But I know we'll meet again, some sunny day.

 


Av Chillidill - 20 december 2010 21:23

allvarligt talat. vill knappt berätta vad jag har ätit för mat. jobbet stängde idag eftersom det på vissa ställen var 9 grader. hurra! aningens kyligt. hade två tjocktröjor på mig. helt vanligt. eftersom det var så var även maten inställd idag, så det blev de rester som fanns. vilket var välvärmd korv ( hatar korv) och mos och välgräddad pytt. åt en liten klick. som tur är hade jag med en smarrig marängtårta som jag nog överdoserade rejält av. så var det med det kilona som jag lyckats gå ner. skit också. men satans vad gott.


väl hemma, så undrade jag också vad jag skulle äta idag. hittade lite gammal spagetti och jag rörde ihop med lite bacon, grädde och parmesan i massor. tada! en carbonara. supernyttigt, det också.


trodde faktiskt jag skulle köra av vägen idag. det var superhalt. men årets första avköring/fastkörning gjordes av maken. han har aldrig gjort ngn. men han körde fast rejält på gården. det har jag aaaaaaaaaaaaaaaldrig gjort. haha... dumma skit uppfart. hatarn. funderar på att flytta varje vinter.


imorg. blir det sista dagen på jobbet. det mesta är utplockat och laddat för näste man. känns så där. slutar ältar ( det gottar jag mig i imorg.) nu. det ska sjungas och stimmas. blir nog fint det. och sen lunchar vi som vill på stan. alltid lika trevligt tycker jag. har blivit lite tradition nu att vi gör det vid avslutningar. och så jul. så nära, och så mkt kvar. men har bestämt mig för att det blir som det blir. ingen har dött av för lite mat under julen ( eller fanken, det har ju en himla massa folk gjort, tyvärr. men ingen i min familj än).

Ovido - Quiz & Flashcards