Alla inlägg under september 2011

Av Chillidill - 16 september 2011 18:41

imorse när jag var på väg till jobbet spelades Känns ingen sorg för mig göteborg. och jag kastades tillbaka i tiden. inte så långt men tillräckligt för att mitt liv såg helt annorlunda ut.


håkan hellströms sång var i det närmsta revolutionerande för svensk musik. han sjöng halvfalsk. han var inte snygg, sexig, eller söt enligt  boybandmallen, han var tunn, blek och hade inte bländande tänder. efter ett tag la han sig dessutom till med en vit sjömanskostym. han skrev egna underfundiga texter med hjärta och smärta som kidsen, inklusive jag själv, kunde identifiera sig med.  han var äkta.och alla bara älskade det. det var 2000.


fick grym flash back feeling. konstigt, av bara en låt.

my life as it was in 2000.

jag var länge fast i ett skitförhållande som hade varit på upphällningen länge.  eller det var väl inte ens definerbart som ett förhållande in the end. men jag tror endå att den killen tyckte vi var ihop fast jag inte ville träffa honom, eller prata i telefon med honom. han tyckte nog att han ägde mig. ( skulle jag vilja vara utan det förhållandet? a i mångt och mycket. men å andra sidan, har det format mig och gjort mig till den jag är idag, stark. men också gjort mig väldigt misstänksam.) kommer dra hela den historien om det förhållandet ngngn när orken finns.


 jag jobbade som personlig assistent och misstrivdes ngt vansinnigt med jobbet. Jag blev tokförkyld och blev senare sjukskriven eftersom jag aldrig blev frisk eftersom företaget som jag jobbade för tvingade mig att jobba övertid en himla massa, så jag fick aldrig vila. aja.


hursomhelst så i den vevan träffade jag mitt ex. som jag då blev kär i och i med det så kunde jag bryta totalt med den andre. vilket resulterade i låååånga mail om falska kärleksförklaringar.  som tur var den nye precis vad jag behövde. det var ingen form av rebound utan en person som jag hade för avsikt att bygga en framtid med. sen sket det sig ändå. but that´s another story.


han i sin tur hade också ett ex. med härligt psykotiska drag. hon tillbringade mkt tid utanför hans brevinkast när jag var där och satt där i timtal och pratade bebisspråk genom brevinkastet. jag kommer ihåg att vi satte en cd på repeat för att slippa höra hennes patetiska gnäll. helt galet om man tänker efter nu.


jag sa upp mitt hyreskontrakt och flyttade in hos honom i hans lilla lgh. jag åkte med honom när han jobbade och då lyssnade vi galet mkt på håkans första cd. pch jag sjöng, sjöng med för full hals. jag tog upp mina gamla studier på högskolan, tror det var engelska. då trodde jag att jag skulle bli beteendevetare.


sen hände en hel del mer. men väljer ändå att fokusera på den positiva känslan som infann sig med håkan.


aja. enjoy






Av Chillidill - 15 september 2011 19:57

långdag på jobbet, as always. känner faktiskt att jag kommer sakna det. märkligt. jo faktiskt.  har dock lyckats dra på mig vissa saker som irriterar mig. och som stör mig att de irriterar, för de är oförändliga känns det som. och varför blir störd över energitjuvningsgrejer när jag ändå inte kan ändra faktum och dessutom snart ska sluta. det stör mig att det stör mig. det brukar det aldrig göra. men kan ju vara ett tydligt tecken på att jag är trött.


men hursomhelst efter lite pannbiffrester som middag idag, N körde kantarellsås och potatis, så drog vi upp med en present till linda och arvids lille guldklimp, gustav. N och albin lekte järnet. de var så rara. kul att se. vi fikade fruktsallad och kakor och så te. kidsen härjade runt. att båda hade fått ett par innegympaskor som de båda klumpade omkring med gav lite extra ljudeffekter. men de gillart, och vi mammor fick lite häng, mellan amningarna. skönt!


försöker natta N nu, men intresset för sovdags är väldigt svalt. kan ta lång tid det hära. är hungrig. vill ha mitt kvällsmål. och duscha. och sova.





Av Chillidill - 13 september 2011 20:18

dagens skämslåt. eller dagens eller dagens. snarare månadens, eller årets. men denna har liksom klistrat sig fast i mitt medvetande, riktigt irriterande.


Av Chillidill - 13 september 2011 18:20

har inte haft ngn blogglust alls på sistone. men har now and then kommit på saker som jag funderar över. och idag slog den till igen. gravidångesten. den som jag tänker låta få så minimalt lite utrymme här som möjligt. men idag blev det dags igen.  ungen ligger snett. och det betyder att det med största sannolikhet kommer att bli ett vändningsförsök. och det vill jag inte. faktiskt. alternativet är planerat kejsarsnitt, känns det igen. det som det eventuellt skulle bli på grund av dum moderkaka. fanken. ville ju slippa nu. slippa allt att tänka, och välja mellan pest eller kolera ah. och sånt. skit skit.


Av Chillidill - 7 september 2011 19:15

om ni inte visste det så har jag en brinnande passion för hockey. den  har dock mattats av från en fanatiker till en mer normalintresserad person. det går tyvärr inte att följa hockeyn med samma frenesi om man samtidigt ska upprätthålla ngnform av ordning på en familj. men ändock. fofrtfarande väldigt intresserad, och gillar att fila på landslagstrupper i förväg, och sen kolla om förbundkapten har lyckats pricka in min uppställning. aja.


ungefär 2000 så dök det upp en uppkomling inom svensk hockey. en polack. stefan liv. det var ett reportage om honom. han hade prinsessan madeleine på hjälmen. för hon var fräsch. så klockrent. en riktig lite diva, som kämpade på och var en tjurskalle och ibland underbart opolitiskt korrekt.


han avslutade med ett smguld. det är stort. ett av många som han bärgade till hv. utan honom, hade hv aldrig fått så många guld. det är givet. han dog idag i ett litet skitplan i ryssland. tragiskt. och två barn blev utan pappa. fan, hatar såna suckerstories.



Av Chillidill - 5 september 2011 21:17

Vad är den äckligaste mat du vet?
allt som smakar för mkt vanilj. syntetvanilj är värst. och pölsa.
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
jag är empatisk. arbetssam. bra på det jag gör. snäll. ödmjuk.
Vad ångrar du i livet (om något)?
Att jag ibland varit lite väl bitchig.
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Att jag är överklassigt bitchig. jag är ju inte överklass ;)
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
tights, boots, svart, svart, svart, oversize.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
oj. vet inte. men dyraste och mest onödiga köp  är en klänning på kookai, 15 år sen. och den kostade 3000 kr då. och jag använde den 3 ggr tror jag. är i size zero. kommer inte i den nu.
Har du någon oanad talang?
nä.
Vad gjorde du i helgen?
tog det galet lugnt. fredag chill somnade tidigt. lör. städade undan hösten. tömde pool. plockade äpplen med N. plockade kantareller själv. sov länge.  skruttade omkring. drack kaffe.


Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
*hitta posten som jag förlagt idag
*handla bebbegrejs
*njuta av att äta med kollegor på fre.
*äppelmos
*mysa järnet med mitt lilla hjärta.
Vad har du på dig just nu?

en orange blommönstrad tunika inköpt i london

Senaste låt du lyssnade på?
lykke li - get some
Bästa skönhetsknep?
sömn. aloe vera i alla de former
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
hel och ren. snygga kläder, med medvetenhet.
Och fulast?
för höga byxor. gubbskinnjackor.
Vem saknar du?
massor med folk.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
kärlek i massor, både att ge och få, i kombon med mer tid
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Alla som vågar bryta ihop och de som pallar trycket.
Bästa filmen nånsin?
svårt. gillar många. men de hänsynslösa var banbrytande.
Bästa boken nånsin?

den vidunderliga kärlekens historia av carl johan vallgren

Vilka tidningar läser du??
expressen, aftonbladet, sala allehanda. haha. mattidningar, och har faktiskt börjat prenumenrera ( orka stavarätt) på amelia. beviset på att jag är tant på rikt.


Vad önskar du att du var bättre på?
så himla mkt. tuffare, starkare, snällare.osv
Är du religiös?

Vad är din största rädsla?
att ngn jag älskar inte kommer finnas för mig längre. rent ego.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?

att jag förtjänat all den skit som har hänt mig. och det är a lot.

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
alla de mina. de vet vilka de är.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
har namngett lillan till det hon bör heta. och liten blir vad det blir. sen blir det nog inga fler kids.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
en silverfärgad. ;)
De tre finaste sms du fått i år?
alla handlar om att jag betyder ngt för dem. det är fint

Av Chillidill - 5 september 2011 17:44

jajemensan. det gick ju. tankanrna gick dessutom bananas på vägen dit hur fanken ska jag fixa två ungar. jag grejar knappt en, och då är det en bra dag. nojjade rejält. lite väl sent kanske dock. ultraljuden visade att det inte blir ngt förtidigt kejsarsnitt. bra och obra. och det visade mer. vet mer nu vad jag ska tvätta upp för kläder, dvs.vilken färg.


men naturligtvis så låg ungen snett så den har två veckor på sig att försöka vända sig, annars blir det vändningsförsök på ackis. jahapp. oskönt. har faktiskt inte bestämt mig för om jag går med på det. får se.


åkte hem en timme tidigare, ska jobba längre imorg. har hunnit gjort äppelmos till bebisen, och till oss andra ( dvs lite socker). gott satan. testade med lite ostkaka. mums. nu sitter vi och hänger framför Tvn som de slötrattar vi är. vi kör tjejkväll idag, N har fått en glass, och lite äppelmos i en skål. partyyyyyyy.....

Skapa flashcards