Alla inlägg den 17 december 2010

Av Chillidill - 17 december 2010 21:09

det här är jag. jag är blyg. faktiskt. jag gillar inte att ta plats. men ändå gör jag det lätt. jag har svårt att inte bita ifrån om jag tycker ngt är fel. jag hatar orättvisor. hamnar lätt i konfliker för att jag inte kan hålla tyst om det är ngt jag tycker är fel. ska bli bättre på det.  jag har blivit totalblödig sen jag fick barn. min lilla älskling är min värld. utan henne skulle jag vara halv. kan inte existera utan henne.  jag gillar att sitta vid datorn och döslöa. rensa hjärna från högvarvet på jobbet. annars gillar jag att brodera, fyller samma funktion, rensning av hjärnan. älskar att läsa. jag har ett bra gäng, den innersta kretsen, runt mig. som betyder så himla mkt, men som jag inte hinner träffa så mkt som jag vill nu för tiden. barn tar sjukt mkt tid. älskar att läsa, kolla på hockey och att läsa recept. tycker mig vara en snäll människa, men vet folk som troligen inte håller med. bryr mig inte så mkt om det. f'*** them, de har fel. jag är grym. och naturligtvis ödmjuk. älskar mitt jobb. ser det som en lyx att få jobba med framtidens makthavare. det ger mig så mkt, och jag hoppas att jag ger lite till dom.


hur ser jag ut. är väl en sexa på en tiogradig skala. vissa dagar mer andra mindre. jag har en ok vikt. lite i överkant, om jag får välja, men inser att de sista gravidkilona inte kommer försvinna självmant. måste träna bort dom, och träning är inte riktigt min grej just nu. har långt okontrollerbart svart hår. långt, för att jag helt enklet inte orkar fixa varje morgon. jag gillar smink. det är min drog. och hårprodukter.


 jag tycker jag har ett ok utseende. kanske en 5 på en skala. jag bryr mig en del. gillar smink. proud kortis. ksl, som jag fick höra häromdagen. hmmm. tror det var en hård förolämpning. har en casual klädstil. inget utmärkande. gillar kläder. varma sådana. gillar allt. men är nog en typisk jeansbrutta.


that´s me folks.



Av Chillidill - 17 december 2010 18:42

drog till jobbet och skulle ut på stora vägen när maken ringer och varnar. en lastbil har vält på 56 så man kommer inte fram där. tur. hade hatat att stå i kö i två timmar minst. åkte småvägar till jobbet. kom senare än vanligt. stress, men det funkade.


det är två ynka dagar kvar till jullov. och det märks. ungarna är sjukt trötta och omotiverade, och själv känner man sig som en gammal disktrasa full med sur gammal mjölk. värdo. och samtidigt i år vill jag ju inte riktigt sluta. sen att kollegor mår dåligt, och det händer grejer både högt och lågt gör det aningens rörigt.  jobbigt att gå, men tycker även att det börjar kännas lite pirrigt med ett nytt jobb. vad kan hända där? hur är kollegorna? kidsen?


drog en sushi med jenny idag på jobbet. gott. och trevligt att komma ut från jobbet. sen drog hon med mig till en supernice inredningsaffär. köpte en ny ängel till min samling. så fin. en sia. och så blev årets nya julgranspynt inhandlat. köper minst en ny julgranspryl varje år. daniella tycker förresten att vi ska köpa ny julgransstjärna. hon gillar inte min pimpade stjärna som ser ut som om man har kastat upp en långhårig katt och fäst den högst upp.


kom hem och handlade lite. maken drog till sala för att laga smöslungan. man, har det snöat idag! gullisen och jag åt kallrökt skinka med pasta. hon med goudaost, och jag med parmesan, och olivolja. enkelt och gott.


sitter i sällskap av en  mörk lindts chokladkaka med blåbär och mandel, och ett glas vin. ungen sitter 20 cm framför TVn och kollar på svampbob. hon verkar nöjd med det. imorg. drar vi till sala så ungen får hänga med mormor och morfar. vi går ut på stan och shoppar loss det sista. om ingen blir sjuk tills imorg. magsjuka härjar fortfarande på dagis och på mitt jobb.


kollar runt på lite bloggar och hittade en bloggutmaning. testar.


Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min bästa vän

Dag 08 – Ett ögonblick

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Den här veckan

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Mina drömmar

Dag 16 – Min första kyss

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Ett annat ögonblick

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Dag 24 – Det här får mig att gråta

Dag 25 – En första

Dag 26 – Mina rädslor

Dag 27 – Min favoritplats

Dag 28 – Det här saknar jag

Dag 29 – Mina ambitioner

Dag 30 – Ett sista ögonblick

 

Skapa flashcards