Alla inlägg under februari 2012

Av Chillidill - 26 februari 2012 21:40

lördagen gick i fixarens tecken. eller jag städade, bläää. och förberedde middagen till kvällen hade bjudit in styvdotter med sambo. sen kom även yngste styvsonen på visit så trevligt så. men lillan var ju fortfarande hos mormor så jag fixade iordning här under dagen, och hann tom gå en långprommis med bebben innan besöket kom. slog på stort och bjussade på 3rätters. en förrättstallrik med crostini med lite buschettamix ( kan visst inte stava) och parmesan, honungsmelon med parma, parmesanflarn med solrosfrön och avokadosoppa med creme fraiche och rom. en liten "tapasvariant". gott tyckte jag iaf.  sen blev det bulgogi, en koreansk maträtt med strimlad biff som legat i marinad minst ett dygn så det är jättejättemört, ris och en koreansk stark sallad. det går alltid hem. låter trist men smakar himmelskt. och till efterrätt blev det små pavlovatårtor gjorda på chokladmaräng.  glömde så klart att fota men tog det hära hafsiga kortet iaf.


 


efter det blev det mello. bästa delfinalen over all tyckte jag nog. diggade dock hannas goosebumps som inte gick vidare. aja. danny gjordet. och han var bäst tyckte jag. kort sagt, himla bra lör.


sön så har det varit drag i. hämtade lillan i sala. och det var en glad och ivrig unge som sprang upp i famnen. kändes som hjärtat skulle spricka. underbara unge. och hon hade med sig en heliumballong modell big. haha. sen drog vi till enköping för att hälsa på anders och anna. vi timeade in besöket samtidigt som martin skulle dit så vi slog flugorna på smällen. fanken vad nice. alldeles för längesen jag träffade martin. anders och anna har jag ju faktiskt hunnit klämma in ngt besök med. duktiga jag. men det är lite bökigt att ta sig till sthlm med två kids trist nog. aja. idag sågs vi alla. med de två nytillskotten. och det var kanon. gillar dom skarp. gillade dom nog lite mer efter lite lunchvin. att man inte tar det varje dag. ;)


 


håller handen. helt vanligt. tydligen är anders himla mkt mer intressant än vad jag är.


när vi kom hem så höll grannungarna på att åka skridskor på vår frysta jättevattenpöl på framsidan. och så klart ville lillan också vara med. fick mota in henne efter 2 timmar utomhus på skridskor. hon är grymt duktig. kul att se. själv hann jag ta en långpromenad i solen.


helgen levererade med nära och kära. bäst kan vara lillans ord när jag nattade henne: "mamma, jag älskar dig mer än världen". fan dör.



Av Chillidill - 25 februari 2012 11:12

jag fick sovmorgon. hurra!!! ja, inte en sån dära aplång till 11 och med frulle i sängen i lugn och ro sen. men en sovmorgon i småbarnsvärlden. det betyder att bebben somnade vid 22, vaknade vid 1.30 och bara åt och somnade om. sen vaknade han vid 6 och höll låda ett tag. dock glad och nöjd så jag kunde ligga i sängen och lura lite. och sen somnade han om innan 8 och då sov jag till 9.30 och vaknade av  mig själv och kände mig utvilad. har inte hänt på 5 månader. vilken känsla!!!! anledningen till att detta är så klart att lillan sover borta hos mormor och morfar. 2 nätter ska hon sova där har hon bestämt. känns lite knäppt när bebben ändå är hemma och det inte finns ngra speciella planer. men hon myser och tycker det är skönt att få vara för sig själv och bli ompysslad och stå i centrum av all uppmärksamhet. inte behöva dela med en gapig lillebror. don´t get me wrong, hon älskar sin lillebror, tonvis, det säger hon och det märks. men att ibland få vara själv och få vara den minsta, är nog himlans mysigt.


nu efter min underbara sovmorgon så går jag mest omkring och saknar henne. vill krama den lilla skruttan. tur att jag har bebben att gosa med.  herregud. jag har nog gått hemma för mkt.



Av Chillidill - 23 februari 2012 17:07

 har ätit näringsriktig falukorv och mackisar. och en morot on the side. bebben hoppar i hoppgungan. och lillan leker att hon är på mallorca på sitt rum. lugnt med andra ord.


väntar på att smälta maten och sen åka och träna med tea. har fortfrande ont i ryggen. eller det drar mer neråt rumpan nu. konstig känsla.


det har smällt så himla mkt utomhus. snö har smällt, inget annat så vi har fått en en djävulsk vattenansamling, tänk mindre sjö, utanför huset.  undrar om huspriset gick upp nu när det är sjötomt??



   

Av Chillidill - 21 februari 2012 21:42

alltså jag vet inte om ni är nyförälskade eller så. men ni tyckte tydligen att ni var himlans busiga idag när ni kastade pantflarror på varandra idag på ica. men det är ju inte så att pantstället är undangömt i ett hörn utan verkligen vid mjölkdisken på det lilla lokala ica som jag har. och för ngra år sen så skulle jag verkligen aldrig gått och handlat i mjukbrallor. det gör jag nu. utan att tveka. men ändå så vill man ju se hel och ren ut. inte helt flottig i skallen och ha smutsiga trasiga kläder på sig, eller? aja, det ska jag inte döma er för. inte heller er totala avsaknad av klädstil. men att tvätta håret, ansikte, och kläder kan ju vara fräscht.


men vad jag totalt dömer er för är ert lekande med flarrorna. dels stod en liten gubbe förvirrat bakom brödet och vågade inte riktigt gå förbi. det är icke ok.  inte heller är det att du herre använde en halvlitersflarra och smekte din käresta mellan de grå gympabyxbeklädda benen. in public. det är väldigt ofräscht. tänder ni på det, så gör det hemma. inte på ica.


Av Chillidill - 20 februari 2012 20:56

har haft onti ryggen av och till ett tag nu och har inbillat mig att det beror på att jag vrider mig knasigt när jag plockar upp tjockisbebben ur spjällsängen, men det ger sig liksom inte. meningen var att jag i sön skulle gå enlångprommis med då bara högg det i ena höften och jag släpade benet bakom mig. för att det gjorde så ont.


ringde tea mig ryggontsguru. och hon tippade på ishias eftersom det skär och hugger. och då ska man visst röra sig. och det kan väl stämma, jag stod ju 5 timmar i sträck på lör. och på sön släppade jag på en trotsunge av och till hela dagen. nu äter jag treo och värmer, och värmer. har faktiskt blivit lite bättre. men att släpa på dunderklumpen gör inte saken bättre. urk.


imorg. är det dagis för skruttan, och promenad för mig. sen blir det träning ute i östa med tea. tjoho.



Av Chillidill - 19 februari 2012 09:56

lillan somnade halvvägs in i mellon och bebben satt och sov i babysittern. och jag ljusmyste och var ganska nöjd. men en liten liten gnagande känsla om att jag missade ngt, en 40 års ferre, fanns där. och ängslan av att ingen jäkel kommer komma ihåg mig. patetiskt men den finns där ängslan. finns jag? 


ändå hade det mysigt ändå. don´t get me wrong. att få vara med mina gryn, efter den dag borta från dom. och det kommer fler tillfällen, det vet jag. 9 mars då ska jag iväg. och det behövs. jag måste få iväg, inte vara mamma.


extra kommentar till mellon:

 ranelid vann ju, som jag sa. och molly. när ranelid går fram och jublar för sig själv, utan att ens titta på sin sångpartner. obetaltbart. äckligt självgod.



Av Chillidill - 18 februari 2012 20:46

  • youngblood .

menat att vara snygga. fula kläder, dassig låt. osnygga. jag är nog för gammal. en gäspning.


maria Ben Hajji - i mina drömmar

 i min mardrömmar kanske. söt söt tjej, dåligt dålig ballad.


mathias andersson -  förlåt mig

 soulwannabelåt, där han dristar sig till att säga jävlar. coolt. eller?


love generation - just a little bit

konstig outfit. borde skava i "fiten" eller? fult.att den blonda tjejen är pudelproduktion gör att den blir lite lite bättre.  hyfsad låt.


carolina wallin perez - sanningen

coola trummor´. fula kläder. sanningen är att jag är besviken, eftersom jag älskar hennes kentcovers.


andreas johnsson - lovelight

men den här har jag hört förr? nej just det var ju en annan låt med andreas johnsson. allt låter vit medelklasstrist.


molly sandén - why am i crying

får mig att misstänka att breakupen med eric är fejk bara för att texten är så himla mkt göraslututlämnande. men hon borde ha pressat ut en tår, det hade varit perfektion.


ranelid - mirakel

ranelid missar nog alla kameror, och är omöjligt mer solbränd. hur fanken det kan gå till. han ser knaperstekt ut. lite dålig timing. älskar dock när han försöker sjunga. helt i otakt och falskt. kan det bli bättre?men han verkar nöjd iaf, ett jädra gap på karln.


vilka som går vidare? tippar satan på ranelid och molly.



Av Chillidill - 18 februari 2012 18:11

har laddat nu för loppis i morgongåva. pyttebord, och jag kom med 6 banankartonger. hua. vi var ett helt gäng från byn som åkte. skojigt. jag var bredvid styvdottern som sålde grejjor och tea. gjorde ok förtjänst, men hajjar inte riktigt varför jag fick kvar vissa saker. shit the same. kul att få sälja lite. drack kaffe och coca cola light. snackade lite skit, och fick en slant. helt ok fm. men mkt jobb för pengarna. aja.


träffade matilda. min "gamla" bästis. skoj. varmt i hjärtat. bestämde att vi skulle ses. ska se till att det blir av också.


köpte en nötytterfilé, och stekte på den, medium, och smaskade i mig den. mkt gott. mums. och nu sitter bebben och leker i babysittern och n leker med min mobbe. och jag ska lägga upp lite grejs på tradera.


sen blir det ugnsbakade chirre, låg fetthalt, och mysa med de små framför tv. eller få se vilka som är vakna. annars får jag väl mysa själv. inte helt fel det heller.


imorg. skulle jag ha tränat, men jag pallar inte. har fanken fortfarande ont överallt. träningsvärk de luxe. ajje.  men en långprommis ska det nog gå attt klämma in om vädret är ok.

Skapa flashcards