Alla inlägg den 28 december 2010

Av Chillidill - 28 december 2010 22:51

har velat fram och tillbaka hur fanken jag ska kunna beslagta den där NAPPISEN, som det alltid är sånt skrik om. vi blir osams varje morgon när hon ska lämna ifrån sig den. sen tjatar hon om den hela dagen ( oftas så cavar jag, eftersom jag helt enkelt inte pallar hennes utbrott. helt fel, i know. men bättre för stunden. )och sen tjatas det så fort hon har en motgång, känner sig trött osv. jag började redan förra året att prata om att hon ska lämna ifrån sig den till tomten, men det blev inte då. och så har vi pratat om det enda sen i maj när hon fyllde år. men hon blir helt förtvivlad. svårt, man vill ju bara att hon ska glatt ge den där illaluktande plastbiten ifrån sig och bara vara glad. men det funkar ju inte så. för henne är det så mkt trygghet som är förknippat med den.


men idag så fick jag nog. jag sa att jag postat den till tomten. hon bröt  ihop. totalt. grät så hon skakade i sin lilla kropp. och jag var så otroligt medveten att det var jag som orsakat det. "snälla, mamma. säg till tomten att jag inte kan leva utan min nappis". och dessa stora tårar. så jobbigt att se. fanken. pallade nästan inte.

till slut slutade hon gråta. så vi drog till kusinbarnet som hälsade på och lekte. det gick kanon. enda tills vi skulle hem. då var hon så trött att hon bröt ihop.


och sen grät hon så hon skakade igen när jag skulle lägga henne. och skulden. mitt fel. hade lust att gå och kasta åt henne den platsbiten igen. men det går ju inte. men fan vad elak jag är. ( hon somnade relativt enkelt faktiskt). kan bli en låååång vecka.


jag har förresten lovat henne att hon kan få vad hon vill om hon är duktig och slutar med nappis. vad hon ville ha? en blomkruka till sitt rum.


Skapa flashcards