Alla inlägg under juli 2011

Av Chillidill - 31 juli 2011 15:13

N till sin ett år yngre kompis albin när de ska spela ett spel:


"Det här är nog för svårt för dig, albin. det är för barn mellan 1600 ( sextonhundra) och 9 år"

Av Chillidill - 31 juli 2011 11:57

solen skiner och N har precis gått över till grannen för att leka. lyx. för både mig och ronnie eftersom tjejorna underhåller varandra och vi vuxna kan pyssla med vårt på varsin sida om tomtgränsen. guldigt. ronnie målar en båt och jag har klippt lite buskar. och nu sitter jag här. men bara en snabbis så klart. ;)


igår hade vi lite pappor här på öl och lille albin. det lektes på kanon till sena natten. och sentog ungarna ett kvällsdop.lovely la en dyngtrött unge vid 22.


snart blir det lite pastasallad leftovers sen igår. funkar.



Av Chillidill - 30 juli 2011 21:50

seriöst, japp jag har haft en lång ledighet. men innan dess har det varit en hel del slit. faktiskt. och jag jobbar 45 timmars vecka. och ja, det är provocerande som satan att säga att jag faktiskt inte alls är redo för att börja jobba trots min långa ledighet. (i don´t care. i know that i work my ass off, so deal with it). anyhow, det känns som om jag har galet svårt att varva ner denna sommar. har ju varit mkt på g på alla håll och kanter att förhålla sig till men ändå, jag och lillan har blivit riktigt bra nu de sista veckorna ( typ 2) att ta sovmornar till 8-9. det är kungligt skönt, och det märks att jag behöver det.  och jag är inte riktigt redo att om 9 dagar ställa väckarklockan på 6.10 aaaaaaaaaaaahhhhhh....


eller som ikväll sitta ute och snacka skit, kidsen klarar sig själva och man kan i princip bara få vara. och hetsäta lite oliver och nachoschips också. men det är skönt. att slippa alla måsten. slippa stressen över att lillan måste sova snart, annars blir det kaos på morgonen när man ska släppa en urgrinig unge till dagis. nej fanken längtar inte.


har även kommit in i sommarstöket. ni vet när huset faktiskt inte riktigt är rent ngnstans, man går in med skor, och det gör faktiskt inte så mkt. ( eller jo, men man orkar inte bry sig så hårt. gillar det på ngt vis. skitsamma att man måste hoppa över dammsugaren i köket i fler dagar. man kan väl flytta den imorg.


försöka tänka positivt och tänka på vilka trevliga människor jag kommer kunna hänga med. och det känns faktiskt helt ok. vill tom träffa vissa människor, många rent av. men man vill ju alltid vara lite snyggare, smalare, och underbarare efter sommaren. nåja, är ju iaf lite brun, får nöja mig med det.



Av Chillidill - 30 juli 2011 16:50

 
Av Chillidill - 30 juli 2011 10:53

hon grejade det. hon sov hela natten hos jella.och det gick galant. och jag har sovit en hel natt utan att vakna av en välriktad spark eller ngn liten som knuffar ut mig från kudden mitt inatten. så skönt. men nu får det var nog. om en  timme kommer hon hem. och tills dess kommer jag inte göra ett nåe.


 

Av Chillidill - 29 juli 2011 19:46

vi har snackat om att dra iväg till gårdsjös älgpark 8 därav ordvitsen i rubben. moose = älg, mousse = hårskum. fanken vad jag är fyndig )utanför morgongåva och idag funkade det med väder och allt annat. så vi drog iväg. N ville helst vara hemma och testa sitt cyklop och hade ingen lust att kolla på "dumma får" eller sova över hos Jella ( storasyster som hon skulle till senare. på begäran av storasyster. hon ville mysa in lillasyster. be my guest :D) bra start. aja.


men vi kom iväg och väl där var det blåsigt med schysst väder. vår guide och ägaren av älgparken var mkt underhållande och vi fick klappa älg direkt när vi kom innanför hägnet. shit var stora de är. blev nästan lite skraj. lillan var helnöjd ( bara lite sitta-stillproblem i slutet av turen. men tror att hela grejen med att sitta på ett flak efter en traktor och åka omkring var mkt uppskattat av henne). sen kom kalvarna och såna små sötingar. rekommenderas att åka dit, även fast det var lite dyrt. jag tyckte det var en mäktig känsla att vara så nära ett så stort djur, och att  få klappa det.  efter lite fika och inköp av 3 pepparkaksformar i olika size, en till storasyster,  så drog vi till jella, som då är Ns storasyster, med en glad unge. underbart. lite worried att hon kommer komma hem vid 2 inatt storbölandes. hoppas inte, för allas skull. men man måste ju testa. och humöret var på topp när vi lämnade henne. och de skulle köpa godis. det kan väl bara bli ett vinnande koncept.


 

närkontakt med älgko.


 

holger, my buddy


  

söta små älgkalvar som inte riktigt vågade sig enda fram till traktorn.

Av Chillidill - 29 juli 2011 09:48


hängde ju i västerås i mån. med schyssta människor. satt på ett salladshak, galore, och åt en grym sallad med olika grejs. blir alltid konfunderad när man ska välja själv, och sen blir jag avis på ngt som ngn annan har tagit. helt vanligt. aja. hursomhelst kom vi in på sommarlovsmorgon som leds av malin olsson. dels så är hon faktiskt riktigt duktig att möta kidsen, hon snackar inte med dom som om dom är utvecklingstörda mongos som inte fattar ngt. dels så hon faktiskt galet snygg, så är det bara. och sen visade det sig att hon är martins frikort.bra val.


   


tirves frikort var emil forselius, bra val. men han tog ju livet av sig. svårt att ha kvar honom som frikort då.  men i övrigt ett bra val även där. självstår jag fortfarande rådlös i frikortslandet. viktig, issue? som fan.




malin var med i ng3, en grupp som släppte en platta. de ville vara lite coola, hård i tjejgruppsträsket. lyckades sisådär. misstänker dessutom att malins röst körde hårt genom ngt röstförbättringsprogram, efter det jag hört henne sjunga i sommarlovsmorgon så impade det väl inte direkt på mig.





Av Chillidill - 28 juli 2011 20:08

jag har nu i flera veckor letat efter en bra väska. inte festväskan, utan en snygg lite större vardagsväska, som iofs skulle funka frö fecke också. men har liksom inte hittat den. vill inte ha en i skinn, eftersom jag vet att jag tröttnar på den. så ngn i flera tusenkronorsrejset är inte min grej. visst, jag kan dregla över en riktigt dyr väska, men när det kommer till kritan är jag inte sugen på att betala 6000 pix eller mer för en väska. är galet oförsiktig av mig, så det känns nästan som att det är smartare att elda upp pengarn än att lägga dom på en väska som kommer vara nedfläckad inom en vecka. aja. enough om det.


har alltså kollat på en väska i mellanprisklassen. men man kan få en plastig "vinylväska för 400 pix på lindex, som man dessutom vet kommer smula sönder inom ett halvår. nä tack. men junkyard.se har nu haft sommarrea, och jag har kollat in en väska som JAG tycker bara är så jag. och nu var den nedsatt till halva priset så då slog jag till. 325 pix. som hittat. att jag dessutom avgudar märket gör ju inget.

så snart på ett ica nära mig dyker denna upp. my little darling. japp, materiella ting gör en lycklig. it´s a fact.


 Handväska


och namnet, kitty claw. så jädra gjutet. dör på det.

Skapa flashcards