Alla inlägg den 18 december 2010

Av Chillidill - 18 december 2010 21:54

min första kärlek. vad är kärlek? det är frågan. var man verkligen kär på lekis? kan det räknas? var ju så himla blyg, är fortfarande ju fast ingen kan tro det eftersom jag lätt hörs och märks, och inte valt ett tillbakadraget yrke, men jag ärt.  och på låg och mellanstadiet, tror jag frågade chans på en kille en gång. fick ett kanske till svar. tror dock inte jag brydde mig nämnvärt. samma sak gällde nog högstadiet. hade ingen kille under hela högstadiet. var aldrig intresserad. eller jo, fanns en kille som jag nog var intresserad av. han var yngre. enough said. hade väl lite flings men inget seriöst.


 jo just var nog lite kär i en kille som var känd för att vara strulig. han drack mkt redan i 7:an. och det var inte det jag gillade med honom, utan att han faktiskt var så himla snäll, och blyg när han inte drack. han var faktiskt väldigt snäll. men man hajjade ju att han inte riktigt hade samma sociala nätverk som de flesta andra. tror hans mamma köpte ut, kommer inte ihåg. och alltid blev han så totalpackad, och blev nog stammis i fyllecellen ganska tidigt. tror han hade ett medelbetyg på 1,2  eller ngt sånt ( väldigt lågt) 3 var ett genomsnittligt medel. vi gick på social ett tag tillsammans. sen försvann han. såg honom inte mkt. hörde sen att han fastnat i drogträsket. och sen för ett par år sedan på nyårsaftonsmorgonen efter en långpromenad i skogen så sprang jag på honom. han mådde hyfsat nu. han hade slutat med droger, typ. bodde på ett behandlingshem och verkade må bra. han hade fortfarande så snälla ögon, men var helt sjukt slitet. som om livet ristat hela hans ansikte fullt av ärr. tragiskt. han saknade två fingrar. han trodde han hade förfrusit dom. hoppas så att han mår bättre idag.


i ettan på gymnasiet hade jag mitt första seriösa förhållande. han var 5 år äldre. han var bonde. hysteriskt roligt när jag tänker på det. inte för att han var bonde, utanför att jag var så totalt motsatsen från en bonde. skulle nog kunnat platsa i ung och bortskämd.  men det var seriöst i 3, 5  månader. han bodde i en by utanför stan. han hade en brun ful bil som han körde. hemsk.  och sen tog det slut. och han fick komma och lämna tillbaka mitt nintendo. och jag grät säkert en hela dag. sen gick jag vidare. men frågan är var det kärlek...

Av Chillidill - 18 december 2010 19:43

vaknade inatt av en skärande smärta i halsen. oskönt. lyckades somna om och vaknade sen med en härligt igentäppt snok. fick dessutom lite panik när jag upptäckte att vi inte hade ngn nässpray hemma. och jag som är en riktigt addict. misstänker hårt att daniella har snott min näspray.


var in till sala idag för den sista, typ, julshoppningen. checkade in ungen hos mormor och morfar och drog iväg. hittade en lite affär som bara fanns. gammeldags saker, trevligt. drog en hamburgertallrik på liljas. grymt god. sprang in vid gröna skylten för att inhandla madeira ( till en sås), glögg, snaps och vin till jul. träffade ett trevligt ansikte som jag inte sett på länge. superskoj. och sen kom hans fru, ännu roligare. stod och snacka skit, och bara myste. bestämde att vi faktiskt ska höras i mellandagarna och se till att träffas. sånt man ofta säger, men tycker verkligen att det ska bli av nu. glömde därmed både snaps och madeira. skit, ,men det var det värt. sen handlade vi mat till jul. alltid lika kaosartat. hämtade ungen fikade munkar och kaffe.


sen vi kom hem har det lackats paket, och slagits in i mängder. ändå har man ju den där känslan att man har glömt ngt. vilket man troligtvis har. aja, skit samma typ. shit vad ont i halsen jag har.

Skapa flashcards