Alla inlägg den 19 december 2010

Av Chillidill - 19 december 2010 20:39

(har klätt julgranen idag. ungen har varit grinig. jag har varit tokförkyld. värdelöst. blev övertalad av tea att gå på julkonserten i kyrkan, fast jag var hel yr. " du kan väl sitta och sova där som sällskap till mig". daniella följde med. jag knapprade ipren och kände mig lite levande igen. konserten var ok, men satt mest och tramsade med tea. daniella tyckte vi betedde oss som ett par småflickor. men ibland blir det lite för pretantiöst i kyrkan. så då bara måste man skratta. gillart. förra året sa vi att vi skulle gå med i kyrkokören, men det har ju inte blivit. vet inte om jag pallar det tråkiga stela kyrkorummet. men det kan mkt väl vara min fördom. nåväl. julstämning i kroppen nu. )


utmaning nr 3

Mina föräldrar


Jag är ju adopterad. så mina biologiska föräldrar har jag ingen aninge om. två namn på en lapp. hon var ung, han var gammal.är enligt födelsebeviset så är jag född 770707. misstänker starkt att det är påhittat, eftersom det inte finns ngt födelsebevis bland mina papper. bryr jag mig? inte mkt. inget innan jag fick ett eget barn, nu kan jag väl fundera hur man lämnar ifrån sig sitt barn frivilligt. konstigt. men eftersom jag inget vet dömer jag inte. tea vill att jag ska vara med i spårlöst. troligtvis jag också. nej tack! men ändå tanken finns.


mina riktiga föräldrar. här i sala. har gjort sitt absolut bästa. jag var ett arg och bestämt barn som var otroligt bortskämt. så det var nog inte så lätt. båda var i 30års åldern när jag kom. de bor i ett litet hus i sala. inte rika, inte fattiga. mamma jobbar kvar på samma jobb som hon gjorde då. på metso ( namnen har varierat men stället har varit detsamma). hon färgade håret i färgen svart tulpan när jag gick i mellanstadiet. det såg lila ut. hon har höga krav på sig själv, och därmed också på mig i många avseenden. hon är himla bra. men tar gärna på sig att göra allt. hon lagar mat. dukar, städar, tapetserar, klipper gräs, handlar, klipper häckar, och tar hand om allt i trädgården. hon har fått nya arbetsuppgifter vilket gör att hon tillbringar mkt tid i finland och överallt i sverige. det är cool. som 60årig tant göra lite karriär. hon brassade runt i en subaru impreza, blå så klart. men han nu bytt till en subaru legacy. hon saknar sin rallybil nu.


min pappa är polis. han fick en innebandyboll under en lekmatch på träningen med jobbet, och blev av med synen på ena ögat. han brände köttbullar när jag var liten. han envisades med att försöka ha inne pepparkakorna i ugnen tills de blir hårda ( vilket de inte blir, de stelar utanför ugnen). han läste bamsetidningar med en brummig röst. han jagade när jag var yngre. om han lagar mat vill han ha makalöst med beröm. hans paradrätt är potatismos. det är gott. han tittar mkt på tv. på högstadiet envisades han med att kolla på tysk satellitTV, fast han inte kunde tyska. han gillade programmen, och lärde sig nog successivt tyska.


Jag har min fars humör och mammas dassiga stressnivå. tack för det.

men bäst dom avgudar mitt lilla hjärta. grymt.




Skapa flashcards