Alla inlägg under februari 2011

Av Chillidill - 26 februari 2011 21:15

seriöst, vicka stövlar, lårhöga pippigula lackstövlar. osnyggt. låten? väldigt linda B. schlager. gillart på ngt pervovis. men inte riktigt min bag. gillade bäst nicke borg. snart baxa upp unge, och sen sova. trötter. hoppas nicke borg går vidare dock. bäst humör ikväll: När richard olsson frågar the Poodlessångarens dotter i Love generation om hon har ärvt stilen ifrån sin mamma. och hon fattar inte vad han menar. ( hon tight dress, och vurpig som satan). inte så snygg, och helt klart inte smart.


och ja, nicke borg gick vidare. satan vad bra.


Av Chillidill - 26 februari 2011 19:36

helt ärligt. vi måste sluta denna vikthets. eller jakten efter den perfekta kroppen. för den finns inte. och när man närmar sig målet så flyttar man den längre fram. och jag, jag är en stor hycklare. för jag har börjat träna som en liten tok ( utifrån den faktum att jag har en liten tjej hemma så är 4,5 timme borta mkt. allt är relativt) träna gör jag iofs för att bli piggare, jag tycker jag inte har varit lika sjuk, och inte heller lika trött. men åandrasidan har jag inte tränat så länge. men vore verkligen skönt att få fortsätta, och hoppas att det håller.


innan jag blev gravid vägde jag 49 kg. alltså var ganska smal. men jag ojade mig och åbäkade mig för jag hade så FEtA armar. och världens dubbelhaka. och det tror jag på rikt inte att jag hade. det inser jag nu. men då var det ngt jag verkligen kunde noja järnet över. hur skulle jag dölja mina enorma armar? vansinnigt.


och nu efter att ha gått upp över 34 kg i vikt under grav. så har jag bara 4 kg kvar till 49. och det är idealet. eller? lillan är 4, och jag är äldre. borde vara nöjd, men varför är det så svårt? jo för att paris hilton, numer är enligt sig själv, normalviktig för att hon äter 300 kcl om dagen nu. det är ju galet lite....!!!! ¨


helt klart jag påverkas, fast jag borde skita i alla skinny teenagers som alla har viktproblem. men ändå. det är svårt att värja sig. bara känslan av att veta att man inte skulle vara så het på köttmarknaden är lite trist. inte för att jag vill ut, men att känna sig som en fläskstek som är lite grönaktig och reas ut för halva priset känns ju inte så upplyftande för självförtroendet.


men det är här problemet kommer in. om jag nu känner mig som en utread skinkstek, hur ska man då försöka boasta teenagers som verkligen tror att japp, så där smal är normalt att vara.  det är tufft. och sen att rihanna har smink så tjockt att det går att hyvla bort, syns ju inte heller alltid på alla bilder. utan smink är alla fula. eller vackra. kan faktiskt stå och titta på mig själv och faktiskt tycka att jag ser lite trevlig ut. inte snygg, men trevlig.


och ärligt, varför bry sig. önskar verkligen att jag kunde skita mer i mina hangups. utan bara vara. och dom som gillar mig gillar mig. som jag är. ser ut. även om jag skulle gå upp 10 kg eller mer. och att jag skulle vara nöjd med det. jobbar påt.

Av Chillidill - 26 februari 2011 09:01

  


Enligt lillan rory racerbil, hon har inte riktigt hajjat att det är blixten mcqueen. men vad fanken hon är nöjd iallafall.

Av Chillidill - 25 februari 2011 21:41

började med en slöfredag. kollade på bompa och mös med livets mening. sen åt  lillan välling och jag hängde i soffan. sen fixade vi till oss och drog till mormor och morfar i sala för pannkisar. efter det drog vi ut så stan och lillan berättade att hon hade varit där med agnes och elsa. hon fick en prinsessklänning på lindex ( tjejigt) och en heliumballong. 70 spänn. galet. hon valde en med blixten mcqueen. ville knäppt nog att hon skulle välja nalle puh, eller ngt mer tjejigt. varför liksom? hon gillar bilar och spindelmannen, det är cool. löjligt att jag känner mig lite stressad över faktum att hon gillar killkläder. hon är den hon är. jädra fjant jag är. hon kommer nojja satan över att hon är för fet och att killarna (eller tjejerna) inte tittar. usch! men ändå kommer jag på mig på ikea och försöka övertala henne att köpa mattan som är formad som ett hjärta. men hon vill ha bilen som är blå. för " hjärtan är töntiga". och självklart får hon bilen, men jag hatar mig själv över att jag ska försöka övertala henne att ta ngt tjejigt.


(bilder kommer).


btw. planerar blogginlägg om min egen toknoja (ska ha nobelmiddag på jobbet och vill försöka se fin ut, men har ju inte så bra förutsättningar. noj noj) och mina lärare ( vilka vi minns och varför. och hur de verkligen har format oss)


och just hälsar till kimia och gänget som fick mig att inse att jag inte är så satans gammal för jag vet fortfarande vad LAN är. jippie. saknar dom er. fanken va bra ni kommer bli.

Av Chillidill - 23 februari 2011 20:50

Lillan har varit på dagis idag. lite klagomål när vi gick till dagis, aningens kallt. -20 grader. men jag har fått massor gjort. visst, man kan sitta och försöka läsa när lillan är hemma, men det blir inte så kvalitativt. det är svårt att få tid att reflektera över det man gör. så det var kanon, att få den tiden idag. massor av idéer. och kaffe.


imorg. ska vi till sala och shoppa lite med annika och hennes tjejer. lillan är sjukt taggad. hoppas att hon pallar bara imorg. efter lunchen ska vi åka och bada så jag hoppas det kan bli bra. som sagt peppen är enorm. hoppas hoppas hon pallar trycket imorg. hon är lite nervös själv för hur hon kommer greja det. det är jättesynd. för hon är världens bästa, verkligen. men hon blir för uppspelt ibland, och gör tokiga grejer. och efteråt blir hon så besviken på sig själv, och ledsen så klart. shit det är tufft tycker jag. för man blir ju arg när ungen inte lyssnar, hånskrattar, och slåss. och sen bryter hon ihop för att hon "är så dum", och då ska man byta spår och trösta. eller? hoppas jag slipper imorg.



Av Chillidill - 22 februari 2011 19:34

ordväxling mellan mig och n, 3 år och 9 mån.


-men mamma, han på bompat pratar inte svenska.

- vilket språk pratar du?

- svenska ju. (attityd, är du knäpp, tror du inte jag vet vilket språk jag talar)

- men förstår du vad han säger?

- ja, nästan. eller han pratar jobbigt. han pratar låtsatssvenska. jag vill inte se. byt nu.


vi går tillsammans till TVn och jag får sen en snubbe utklädd till nils holgersson, och han snackar skånska. låtsatssvenska alltså.

Av Chillidill - 22 februari 2011 18:59

alltså ungar. helt galet. äntligen kom älskade emilia. och min unge hoppade upp och ner som en speedad duracellkanin. märks att hon inte gått på dagis. helt speedad, hämtade katten bar honom upp och ner. sen pysslades det lite med play doh. sen skreks det en jädra massa. helt galet. hörde inte ens vad jag tänkte. men de verkade ha kul. sen blev de osams som bara de kan bli. " Jag vill att emilia ska gå hem, skreks det bland annat från vårt håll. kändes som det var krig och föräldrarna försökte medla. jag lovar historien i libyen är enklare att styra upp. tjejerna gillar verkligen varandra. men blir lätt osams. skriker och slåss, så himla mkt tjejer. men ändå vill de vara med varandra mest hela tiden. märkligt. idag blev det en timme. imorg. kommer de hänga på dagis. och båda var väldigt nöjda med de när de skildes åt trots att de 5 min innan skrikit och slagit varandra. weird.


nu blir det bad och dusch.

Skapa flashcards