Alla inlägg under november 2012

Av Chillidill - 10 november 2012 15:58

N2 somnade 1830 och vaknade 2130 och var sen vaken till 0330. Sista 1,5 timmen. Störtskrikandes. Vi grinade tillsammans av tröttma och förtvivlan. vid 2 Vaknade 7. Jag lämnade över honom till m. Sov till 10. Vaknade trött, med huvudvärk och snor i hela plytet.
Sen har det gnällt hela fm och suttit och tittats bara. Vill sitta i knät, liten. Så varm och skör. Och jag känner att jag inte riktigt orkar pipet och gnället. Jag vill bara sova.

N1 är uttråkad till max eftersom hon inte gjort ngt sen i torsdags. Och springer och härjar runt för hon är så uttråkad. Förstår henne. Och ngnstans mitt i detta tröstande, skällande ska jag skriva omdömen till utvecklingssamtal. Har 100 st nej fler väntar på att bli skrivna. Har hunnit med 3.

Så kontentan: bad teacher, bad mama

Av Chillidill - 10 november 2012 15:58

N2 somnade 1830 och vaknade 2130 och var sen vaken till 0330. Sista 1,5 timmen. Störtskrikandes. Vi grinade tillsammans av tröttma och förtvivlan. vid 2 Vaknade 7. Jag lämnade över honom till m. Sov till 10. Vaknade trött, med huvudvärk och snor i hela plytet.
Sen har det gnällt hela fm och suttit och tittats bara. Vill sitta i knät, liten. Så varm och skör. Och jag känner att jag inte riktigt orkar pipet och gnället. Jag vill bara sova.

N1 är uttråkad till max eftersom hon inte gjort ngt sen i torsdags. Och springer och härjar runt för hon är så uttråkad. Förstår henne. Och ngnstans mitt i detta tröstande, skällande ska jag skriva omdömen till utvecklingssamtal. Har 100 st nej fler väntar på att bli skrivna. Har hunnit med 3.

Så kontentan: bad teacher, bad mama

Av Chillidill - 9 november 2012 21:32

Kvällstemp: 39, 7

Snor överallt, somnade tidigt. Och srn vaknade, och gnäller, men ändå gosig och hyfsat glad.

Av Chillidill - 9 november 2012 17:28

Liking

Få se om den matchar chips ;)

Av Chillidill - 9 november 2012 17:27

Liking

Få se om den matchar chips ;)

Av Chillidill - 9 november 2012 16:48

Skiter i sjuka ett tag och goofar istället

Av Chillidill - 9 november 2012 15:56

förra lördagen så var det ju olle ljungströs dag i Så mkt bättre. Jag älskar avgudar olle. hans texter får mig att gå sönder. han är en så fragil och hans texter så äkta att det gör ont. har bland annat lagt upp dregen och pernillas version av Jag och min far. kunglig. och så skör att den gör ont. olles version är dock bättre. men nu sitter jag och lyssnar på ugglas version av Jag och min far. och jag snorar, fulgråter och ryser. galet vackert. och så starkt och ändock bräckligt som nyis. klyschor på varandra. men ibland så funkar inte orden riktigt.



se och gråt

Av Chillidill - 8 november 2012 18:24

Skärande huvudvärk 4 treo och 2 Ipren för att klara dagen.

Halsont och knivont i halsen.

Kommer hem till god middag, ljus och en bebis med 39,6 graders feber. Orka?

Skapa flashcards