Alla inlägg under oktober 2010

Av Chillidill - 8 oktober 2010 20:00

... en dag närmare att välbefinnande. gläds åt positiva utrop, bästa åsa som bara är grym, och de bästaste på jobbet, små som stora. fokus på det.


ungen och mannen är borta en sväng. orkade bara ligga och glo på TV. gört aldrig så  jag hajjade inte ens vad jag tittade på. oklart. men skönt. inte ens lust att vina. men efter lite pepp från mig själv i min ensamhet så känns det bättre. nice. ska bli nice med lite mat på bortaplan lite festligheter, men ändå inte fullt ut. packar ungen under armen och åker hem när hon är trött. det känns nice. sen sön, blir det malin. bra skit. kan vända. möjligheten finns. känner en liten gryende förälskelse till världen igen. ( känslan att man ska fixa sig lite, se lite bättre ut, vara lite vänligare, och bara charma allt och alla). eller som syo:n sa. Go for the best die hard". är knappt ens avis för att martin har ackreditering till nhlmatcherna i globen hela helgen. nästan alltså, tjurar ihop lite när jag tänker på det.


Annat att glädjas åt:

  • hittade faktiskt en svätt rosé i kylen. det är väl knappt vin, för det var jag sugen på.

  • att ngn gjort en powerpointpresentation på 42!!!!! sidor om sina 13 älskare i samma lacrosselag. Visst inte ens att man kunde bedöma så mkt om sex. uttalanden som va han bra i sängen (ja och nejsvar) är ute nu alltså . shit i´m old. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7924531.ab

  • Att jag faktiskt har en 42" TV i sovrummet (älsk på mannen för att han övertalade mig där).

  • Att daniella hade dammsugit och diskat hela huset när jag kom hem.

  • Att det nu är helg.

Och denna: töntig video. Men så bra. Peace and Love


Av Chillidill - 7 oktober 2010 20:11

tycker att det är helt underbart att jag har så bra underbara människor runt omkring mig på jobbet och på fritiden. älskart. mina bästaste vänner,och exkollegor, bäste maken. finns ingen jag sover så bra på, och min underbara styvdotter. vilken lycka att ha en så smart och sympatisk styvdotter i mitt liv. cry.  även de mina bästaste vänner. som jag ringa och gnälla och bitcha ur mig skit på telefon eller msn eller fejjan. grymt. obetalbart. (å så är det det här andra, som är gnager och äter. energitjuvar.ovärt.) inte lägga ner tid. veta vad jag är. för det gör jag. vet alltså. men ibland ändå........


dagens känsla. behöver pepp.


&hl=sv_SE&fs=1&">

Av Chillidill - 6 oktober 2010 20:11

var det inte per elofsson, (längdskidåkaren som total klappade ihop i OS efter att försök hängt med i Johann Müleggs takt, tysken som senare visade sig vara dopad under OS, och numer är spanjor) som efter ihopklappningsloppet sa att " det är bara att bryta ihop och komma igen". klatshigt sagt,  och lite hoppfullt. men i verkligheten blev han så knäckt att han tränade sönder sig, och fick ngn knasreaktion i kroppen och fick äta kortison och svullnade upp som en michelingubbe. så det där om att bryta ihop och komma igen är visst inte så enkelt trots allt.





Av Chillidill - 5 oktober 2010 21:18

  • Polis - jag kollade på ngt nytt program på TV som skulle vara ngt reality om sos alarm idag. polisen var tell it like it is inriktade. gillart. snygga kläder, gillar handskar i tjänst. funderar på att använda det själv. arbetstiderna är dock tveksamma.

  • lastbilschaufför - lasta, lossa köra. verkar lite kul. men kan ju knappt köra bil så det kan bli meckigt. kan fixa det om man bara kör framåt. finns det såna körningar?

  • strippa - eh so not. är vig som satan, men ingen skulle vilja se mig dansa naken. jag skulle få pröjsa för att få dansa för ngn.

  • ekonom/ banktjänsteman - lite lätt diskalkylisk ( som dyslexi, men med siffror) blandar lätt ihop och tappar siffror i tal.  kan ställa till problem.

  • fotbollsproffs - är bollrädd. kan det vara ett hinder månne?

  • sångerska - saknar det klockrena sångrösten går mkt på känsla. är det ok?

  • groupie - ska man inte gå på känsla där också ;)

  • svetsare - det är magnus. har har så mkt hål i sina kläder ibland.d et vill inte jag ha. måste man det?

  • målare - målade min drivbänk i somras. räcker det som erfarenhet

  • läkare - är ju ofta sjuk så jag kan mkt och olika sjukdomar. räcker det? har ett halvt apotek hemma själv. borde också funka som merit.

får nog tänka vidare på eventuella karriärsbyten. (kan vara så att jag är bäst där jag är)skomakare bliv vid din läst. så länge.


Av Chillidill - 4 oktober 2010 20:49

..men hallå är så trött både psykiskt och fysiskt att jag tror jag dör lite. orkar nästan inte med livet. en sån där dag som bara är lite för mkt. ingen lunch och inga raster. inte barnens fel, inte alls. bara mkt.. ork inte. men ändå


. det var en så dag där det var så skönt att ha en bit att åka från jobbet. rensa skallen innan jag skulle hämta på dagis. fick världens jättekram och ett tokleende. smälte som en isfläck och fick sol i sinnet. åkte hem med livets mening och hon pysslade och vi lagade mat tillsammans. sen var hon bara så där urmysig under hela middagen. underbart. sen kom 'jela' och vi åkte en sväng. sen nattning av gosungen. himmelskt förälskad i henne. och sen rättning, rättning, rättning. jobbet tar aldrig slut känns det som. nu dags att knoppa in snart. ork inte mer. ska kolla på desperate och sen krypa upp i min underbara mjuka säng. bädda ner mig under det tjocka täcket och bara mysa. ååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhh. längtar.



Av Chillidill - 3 oktober 2010 20:24

fanken dagarna bara snurrar på. studiedag fre. jobbade järnet. trött i skallen efter dagen. lör. var det fest i folkan. har verkligen aldrig men innan dess var vi in till sala, shoppade loss, åt thaimat, och badade i badhuset, och fikade hos fredrik och ulrica. trevligt. sen blev det TIFfest. har aldrig varit på en TIFfest förrut. men hade grymt roligt. både på förfesten och the party. klackarna i taket. (lite sång, lite dans och liten naket). helt vanligt. tack alla ni som gjorde att det blev så skoj. älsk på er!


 och det kändes idag. vaknade alldeles för tidigt och kunde inte somna om.( är trött som en sliten gnu nu) .låg och glodde på TV hela fm. lyxigt att få göra det utan att ngn hoppar på mig, eller springer runt i alla rum och röjer samtidigt. lagade tacos och åt 6 stycken på tvären. drog ett powertalk med martin. (tror på skellefteå i år)  hämtade livets mening i sala, hon blev naturligtvis arg och sur på mig direkt efetrsom hon inte får göra som hon vill med mig. (mormor och morfar är bäst, de låter henne göra precis som hon vill.


när vi kom hem har hon lyckats röjt ut alla sina grejer i hela huset, så nu är det bara städ att göra. har dessutom strykit kläder. mitt hatgöra. tycker lätt att den snubbe som fixade strykfria kläder borde ha en nobelpris i kemi. det är så värdelöst tråkigt.  men nu är det gjort. har även tagit tag i projekt klädvikning. stod två överfulla tvättkorgar i vardagsrummet sen i ons. och trots rejäl begging från min sida har skiten inte vikt sig själv. skitgrejer. känner mig så opepp. himla osexigt. skit också.

Ovido - Quiz & Flashcards