Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Chillidill - 28 oktober 2010 21:37

barn, bröst, cancer, översvämningar, aids. whatever. inget fel på ngt av ändamålet, känner folk som överlevt cancer, dött i cancer. och det suger verkligen. verkligen. barn, har det. världens bästa faktiskt. älskar till döds. aids, inte en bra grej. översvämningar, jädra blött. bröst, jag har dom. två. dom funkar, och cancerfria.  själv grejen med insamlingsgalor är bra. men vem orkar lyssna på kackiga artister som sjunger dussinhits som man redan hörts spelats sönder i varje jädra klämkäck kommersiell radiokanal i ett halvår redan. kollar inte på rosa bandetgalan, men kan väl gissa att emd, darin, eller ngn annan skitartist uppträder. och sen alla dessa jävla lotterier. ååååååååååååhhhhhhhhhhh. dör på sånt skit. (ok, ngn guldbaggegala och idrottsgala kan slinka ner, men inte för mkt insamlingar, då ska det ringas och röstas och budas på bilar, och skrikas " titta på tavlan, hur mkt pengar vi har samlat in tillsammans")


 en annan gala som kan vara värd att se kan vara svenska hjältargalan.  men det blir åandrasidan så himla sentimental dravligt så man får lite spya i halsen till slut ( men har man otur har man bölat lite också, eller nej. bölar bara till Tvprogram om jag är på g att bli sjuk. slår aldrig fel)


är sjukt sliten i nuläget. känns som jag hängt med grabbarna i tylösand ngra veckor för mkt. lika bra att gå och lägga sig. över och ut.

Av Chillidill - 28 oktober 2010 19:40

lite lätt kaotiskt stressad dag. märks att det är lov i luften. och vi längtar alla, stora som små efter lite ledighetet. ett litet andnindshål i allt slit. för sliter gör vi, dom pluggar och vi planerar, styr och ställer, och försöker samtidigt lösa problem och vara på tre olika ställen samtidigt. och on top of that ska man vara lite trevlig. tror iofs att jag grejjar det. är ju en ruskigt positiv prick har jag märkt. skrämmande jobbigt. kan fan bli irriterad på min egen klämkäckhet.


har haft toksvårt att sova de senaste veckorna somnar tidigast 12 och upp 6. och idag känns det. överallt. har haft tokont i ryggen, behöver ngn som drar ut skiten alt. går på mig. har testat och hängt i dörrstoppar i taket, det brakar och sprakar men behöver mer pain. vill dock inte gå till kiopraktikern, efter trosincidenten. dessutom fick jag helt psykopatiskt ont i magen idag. oskön känsla. men med lite sömn på det här så. försöker rätta lite, men tappar tråden och får börja om hela tiden, känns hyfsat ineffektivt.


satt förresten i bilen (som jag alltid gör) och kom att tänka på suede. de var min superduperfavvogrupp för evigheter sen. så jag checkar lite tunes på tuben. och fanken brett andersson är snygg. trots sitt kycklingbröst. han har det. kommer ihåg att jag tyckte han var galet snygg. inte nu. men det... gillar han snelugg i the beautiful ones. och hans underbart coola röst. grym ju. och texten klockrent galen:


High on diesel and gasoline, psycho for drum machine
shaking their bits to the hits,
Drag acts, drug acts, suicides, in your dad´s suits you hide
staining his name again,
Cracked up, stacked up, 22, psycho for sex and glue
lost it to Bostik, yeah,
Shaved heads, rave heads, on the pill, got too much time to kill
get into bands and gangs,



snart lov. snart lov, snart lov. ( ja jag vet att jag jobbar mån, tis, och ons. men tors, fre ledigt känns helt ok)


Ovido - Quiz & Flashcards