Alla inlägg under oktober 2010

Av Chillidill - 21 oktober 2010 19:43

ibland är det så himla skönt att inte diskutera sverigedemokratier, dödsstraff, den ekonomiska utvecklingen, utan bara helt enkelt snacka skit. idag hände det. ngra tjejer snackade killar. vad är snygg kontra osnyggt. jag har inte riktigt hajjat att jag har haft en typ. men börjar väl inse att det kanske jag har. (självklart är mannen i mitt liv the best ever. han gillar förresten meg ryan, och terri hatcher så han kan nog ta att jag också tycker saker. )


jag har nog två typer som jag gillar.

sunktypen. de smala tärda männen med genomskinlig hy och troligen lite rökhosta a´ bret andersson eller oscar linnros.


sen är det hunktypen, nej inte muskelpumpat skit till max, utan mer fysiskt snygge snubbe. gärna lite grovhuggen ( ingen barnungestil som orlando bloom, eller judd law), utan MÄN. och sätter man på sig hockeyrör så blir man 100% snyggare än innan så är det. och det var här jag nog kom fram till att henrik lundqvist, he is da shit. snygg på alla sätt så det så.




och nej, man ska absolut inte objektifiera varken kvinnor eller män. men i tanken kan man väl göra det ibland, och tycka att utseendet är viktigt. och det är det väl, men bara ett snyggt yttre funkar inte så länge i ett förhållande ( fråga Bingo rimér som skriver om sitt ex natasha Peyre).


men pratar precis med martin om henrik och han berättar att han tydligen är väldigt trevlig också. perfekt med andra ord. martins vän har träffat honom och hängt med honom i två dagar. så nu har jag henkes mailadress. ifall maken skulle dumpa mig får jag väl skicka en photoshopad bild på mig själv och hoppas på det bästa. ( eller skiter nog i det)

Av Chillidill - 20 oktober 2010 21:00


  




denna syn mötte mig när jag trixat av min stövlarna. (tår, sköter klippning fint. men fötter, känns inte så sexigt, eller? suga på en stortå, typ nej.)


(tyckte för övrigt att min omvärld var lite snyggare än vanligt, smalare, sexigare och fitare. tydligen inte jag. håret var ett virrvarr, kläderna satt på, hål i klänningen, men imorg. ska jag vara på topp. trots på gigantiska finnar i plytet. )

Av Chillidill - 19 oktober 2010 19:41

... inte gnällig då.


har haft en lång dag på jobbe. finns bra människor runt mig. käkade en burgare på sibylla gott. sen blev det en stressföreläsning som var mkt stressfull. och nivån var högt över elevernas huvuden, tyvärr. för ämnet är intressant.  (obs! viktigt notering, om jag ngngång ska hålla ett föredrag och använda powerpoint, stäng av blåtanden.)


fick en macka efter föredraget och en mandis, sen jobbade jag undan massor massor ( under en del tröttflabb med jenny) innan jag gick och tog en skamligt stor smörgåstårtsbit på fackmötet. smarrigt. hem och lägga gullet. och chillar nu inför desperate med ett glas vin. köpte ngt blaskblask, inte italienaren som jag blivit så förtjust i på sista tiden. ångrat.


apropå förtjust, hatar fritidsresors reklam med mads mikkelsen, men alltså visst är han het på ngt sätt. jo, men visst det måste man väl tycka.






Av Chillidill - 18 oktober 2010 19:38

eller inte.

Dagens

status: go och gla´kexchoklad


outfit: kläder, en tunika i lila, en stickad tröja och ett par tighta byxor som halkade nedåt hela dagen. och skor.


mat:potatisbullar med bacon, lingonsylt och broccoli ( fick böja mig för majoriteten)


tvättning: rosa kläder idag.


sång: gått och trallat på monday morning, trots faktum kvarstår; väldigt mainsteam. don´t like.


borde: borde kasta ut skräpet som blev kvar utav svamprensningen sen igår. men nej.


kvällssnacks: en morot. ( fan vad tråkigt, vill vräka i mig gotte....)




Av Chillidill - 17 oktober 2010 19:46

har saknat min diamantring ( en smal stackars guldring, med en liten sten) ett tag nu, har varitspårlöst borta. men inget jag hetsar upp mig för för jag tappat alltid bort grejer, men de kommer liksom alltid fram. men denna gången har den varit borta väldigt länge. men har inte hetsat upp mig över det än.


idag när jag stod öch lagade mat frågade maken om jag visste om att det låg ngn ring i ett papper nere på golvet i källare. och där i ett hoptvättat papper ligger min ring. hahaha..... kul att se den igen. önskar ibland att jag var född med lite känsla för struktur och inte var så naturligt klantig och virrig. hajjar ibland inte att jag inte tappar bort ungen, eller att jag ens klarar av ett jobb.


(har annars idag varit ute i skogen och plockat kantareller. var dock mest rädd för att bli skjuten eftersom älgjakten är i full gång. fick en schysst skörd. vallat ungen som cyklat på trehjulingen, och lagat grym mat, fläskfilégryta med bacon och kantarelller, och tomatsoppa med kyckling och majs. nu kantarellrensning, packa ihop inför jobbet, lägga fram kläder till lillan- annars är de färg/mönsterkombinationer som hon får på sig om pappan 'väljer' kläder, lägga fram kläder till mig, och sen tagga tills imorg. jippie. jobb, en hel vecka. ( känns faktiskt helt ok.).

Av Chillidill - 16 oktober 2010 22:10

helt sjukt. en lörkväll kl.22 vad fanken liksom. men ändå det flyter på. maken däckade vid 20. ungen somnade senare. har ändå inget att göra. kommer inte kolla på dansbandskampen direkt. måste ta igen det tills nästa helg. utgång kanske? men vem ska jag dra med mig? funderar på´t.



Av Chillidill - 16 oktober 2010 20:46

....lyssnar på säkert och bara toknjuter. kan inte bli bättre. går rakt in i själen. händer inte alltid så ofta. men ibland så bara träffar det rätt. älskar svenska texter med lite mening inga satans darins skitsånger. lovekiller, vilket skit. älskar således winnerbäck, oscar linnros, håkan hellström, melissa horn, säkert!, håkan hellström och kungen thåström. ska snöa in mig rejält på ämnet musik senare.


har haft en dagisstädningsdag. fördelar med kooperativ (eller vårt kooperativ): gemenskapen, möjlighet att påverka, mer personal än kommunala, hemlagad mat och billigare.

nackdelar: städdagar

Men va fanken det går ganska fort man snackar lite skit med både den ena och den andra. det är nice. men tog det superjobbiga rummet. jag har stått och kört lego i diskmaskinen som en tok. bläääääää......inte att diska det gick fort men hajja hur lång tid det tar för lego att torka. uscha!


efter städningen drog jag och gullet ut i skogen. och med muta i form av en kexchoklad så gick vi ut och plockade massor med kantareller på kort tid. sen lekte vi lite vid rastplatsen. efter det var det mat och sen rensning av svampen. spotify räddar mig från det tråkiga görat, blir mkt roligare när man har lite trevlig musik.


kl är 21 och jag är heltslut. ska försöka rätta igenom en hög. fanken vad jag partar till det på lör. (maken sover, lillan sover, och den stora bruttan kom just hem från jobbet och ska dra på ferre. tur att ngn gört iallafall) men är nöjd med dagen, funderar lite på vad jag ska göra imorg. troligen ingenting, och va hyfsat nöjd med det.



  smutsig och lycklig unge vid rastplats.

Av Chillidill - 15 oktober 2010 22:51

började kolla på film. bra leonardo dicaprio i sin hetaste period. vilket maken påpekade. håller med. clare danes inte lika het. men romeo och julia är alltid romeo och julia. älskart. maken somnar. kollar på idol. tycker att det sjungs lite falskt både här och där. vad göra nu? nätshoppa? blogga? klart.... så what now? 


Ovido - Quiz & Flashcards