Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Chillidill - 12 oktober 2012 19:17

Otroligt spännande innan själva knäcket. Besvikelse på innehållet. Men spännande var själva öppnandet för både mor och dotter. Kan vara första ggn jag använde skruvstädet. Piinit

Av Chillidill - 12 oktober 2012 17:54

Jag är en post it fanatic. Älskar det. Old fashion i know men det enda sättet som funkar för mig. Och kalender. Behöver blädderkänslan.

Därav hög förväntningar på denna bok, livet på en kylskåpsdörr. Och den typ levererar. Tragiskt nog. Igenkänningsfaktorn finns där även om jag bara känner mig lite träffad. Hur vi väljer att kommunicera med våra nära o kära. Men post it lappen är nog ersatt av sms i många fall.

Tragisk historia. Bra berättad, snuttificerad. Vi ler lite snett och rekommenderar ngn vi tycker om att läsa boken, via sms.

Av Chillidill - 12 oktober 2012 16:04

Var så stöddig att jag testade om jag höll utomhus. Resultat: tveksamt.

Men vad vackert det har blivit under de 10 dagarna jag legat inomhus och sovit. Hösten är här.

Vi teståt plommon, kollade in äckliga flugor som flög långsamt, tittade till överblommad jordgubbslåda/ oregano och smultronlandet, ramlade omkring i löven, hittade svampar, gick till biblioteket, handlade smågodis, fick solen i ögonen. Ja, nästan som livet var innan sjukman. Lovely.

Av Chillidill - 12 oktober 2012 09:06

gjorde ett försök att gå upp tidigt idag. har på ngt vis en "vision" om att kunna jobba på mån. hoppas det håller. tycker att det känns lite oroande med yrseln och den återkommande hjärtklappningen bara. känner mig som 90 bast, minst. men ser framemot lite vila nu när kids och man drar på barnsång. ally mcbeal får det bli då, eller sömn.


har som målsättning att gå till städdagen på lör. och städa ur n1 klädlåda. hurra! eller ngt.

Skapa flashcards