Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

9 dagars semester kvar

Av Chillidill - 30 juli 2011 21:50

seriöst, japp jag har haft en lång ledighet. men innan dess har det varit en hel del slit. faktiskt. och jag jobbar 45 timmars vecka. och ja, det är provocerande som satan att säga att jag faktiskt inte alls är redo för att börja jobba trots min långa ledighet. (i don´t care. i know that i work my ass off, so deal with it). anyhow, det känns som om jag har galet svårt att varva ner denna sommar. har ju varit mkt på g på alla håll och kanter att förhålla sig till men ändå, jag och lillan har blivit riktigt bra nu de sista veckorna ( typ 2) att ta sovmornar till 8-9. det är kungligt skönt, och det märks att jag behöver det.  och jag är inte riktigt redo att om 9 dagar ställa väckarklockan på 6.10 aaaaaaaaaaaahhhhhh....


eller som ikväll sitta ute och snacka skit, kidsen klarar sig själva och man kan i princip bara få vara. och hetsäta lite oliver och nachoschips också. men det är skönt. att slippa alla måsten. slippa stressen över att lillan måste sova snart, annars blir det kaos på morgonen när man ska släppa en urgrinig unge till dagis. nej fanken längtar inte.


har även kommit in i sommarstöket. ni vet när huset faktiskt inte riktigt är rent ngnstans, man går in med skor, och det gör faktiskt inte så mkt. ( eller jo, men man orkar inte bry sig så hårt. gillar det på ngt vis. skitsamma att man måste hoppa över dammsugaren i köket i fler dagar. man kan väl flytta den imorg.


försöka tänka positivt och tänka på vilka trevliga människor jag kommer kunna hänga med. och det känns faktiskt helt ok. vill tom träffa vissa människor, många rent av. men man vill ju alltid vara lite snyggare, smalare, och underbarare efter sommaren. nåja, är ju iaf lite brun, får nöja mig med det.



 
 
Ingen bild

Lisa Sundstedt

30 juli 2011 22:23

Vet precis vad du menar, känner inte heller för att börja jobba och jag har varit "ledig" i snart 1,5 år... Också lite provocerande, men men, sån är jag...

Chillidill

31 juli 2011 11:57

Oh, vad fuskigt att vara ledig såååå länge. ska snart själv ha en sån "ledighet". det brukar ju vara så lugnt och skönt. hmf....

men det kommer bli en och annan sushi under min ledighet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards