Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

dagens utflykt gick i family values och hårskummets tecken

Av Chillidill - 29 juli 2011 19:46

vi har snackat om att dra iväg till gårdsjös älgpark 8 därav ordvitsen i rubben. moose = älg, mousse = hårskum. fanken vad jag är fyndig )utanför morgongåva och idag funkade det med väder och allt annat. så vi drog iväg. N ville helst vara hemma och testa sitt cyklop och hade ingen lust att kolla på "dumma får" eller sova över hos Jella ( storasyster som hon skulle till senare. på begäran av storasyster. hon ville mysa in lillasyster. be my guest :D) bra start. aja.


men vi kom iväg och väl där var det blåsigt med schysst väder. vår guide och ägaren av älgparken var mkt underhållande och vi fick klappa älg direkt när vi kom innanför hägnet. shit var stora de är. blev nästan lite skraj. lillan var helnöjd ( bara lite sitta-stillproblem i slutet av turen. men tror att hela grejen med att sitta på ett flak efter en traktor och åka omkring var mkt uppskattat av henne). sen kom kalvarna och såna små sötingar. rekommenderas att åka dit, även fast det var lite dyrt. jag tyckte det var en mäktig känsla att vara så nära ett så stort djur, och att  få klappa det.  efter lite fika och inköp av 3 pepparkaksformar i olika size, en till storasyster,  så drog vi till jella, som då är Ns storasyster, med en glad unge. underbart. lite worried att hon kommer komma hem vid 2 inatt storbölandes. hoppas inte, för allas skull. men man måste ju testa. och humöret var på topp när vi lämnade henne. och de skulle köpa godis. det kan väl bara bli ett vinnande koncept.


 

närkontakt med älgko.


 

holger, my buddy


  

söta små älgkalvar som inte riktigt vågade sig enda fram till traktorn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards