Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

undrar lite hur snacket gick när man spånade fram uppgiften att låta elever skriva sexuppsatser.

Av Chillidill - 8 februari 2011 20:22

frågan är vem tyckte det var en bra idé. troligtvis enhel del folk eftersom uppgiften gick igenom. det känns som det var ett krystat försök att spela på elevernas planhalva. att vara lite HIPP. men totalfail.seriöst, det är snudd på incestiöst att låta sina elever skriva om sex, och att dessutom kräva inlevelse för de högre betygsstegen (iofs inte helt fel enligt läroplanen. inlevelse= högre betyg. fakta= g. ) men man kan liksom inte begära det från elever. det incestiösa ligger i det faktum att elevers tankar om ssex är deras egna privata. och även om det är fiktivt vill jag inte läsa. galet. ¨på rikt. misstänker att det sitter och pekas hårt en hel del på den skolan nu. med all rätt.

 
 
Ingen bild

Mackan

8 februari 2011 20:32

Vi lever i en dingding värld... Det måste finnas något mer viktigt som eleverna kan skriva om.

Chillidill

8 februari 2011 22:07

My point exactly :D

 
anitabirgitta

anitabirgitta

9 februari 2011 20:44

Borde värkligen finnas att annat om som elever ska skriva om...hur knasigt som helst. Ha en trevlig kväll och titta gärna på min blogg

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Chillidill

9 februari 2011 20:54

Ja, men visst är det så. Märkligt. och visst, jag ska titta in hos dig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards