Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Chillidill - 16 februari 2011 20:28

men allvarligt. så värdo att komma hem till en tom stekpanna. inte en smula kvar och kylen är tom på rester. FAN! hade varit och handlat och kom hem kl.18 multitaskade, dottermys samtidigt som jag stekte en halvfabr. snitzel. en snitzel som jag sedan åt ståendes vid spisen för att jag förberedde morg. matlåda. satt ner i 15 min, innan det var dags för nattning. klar med nattning, kollar nu på sv. mästerkock. gillart.  men tänker hela tiden på att jag måste vika tvätt, hänga tvätt, tömma diskmaskin, plocka i nytt i diskmaskin.


 fy fan vad jag är gnällig. men det kan bero på att jag jobbade till 2115 igår. och sen tog det tid innan jag kunde varva ner, och lillan vaknade 23 och var snacksugen. och är man trött så funkar det ju inte att glo in i en tom stekpanna. fick fylla ut med två limpmackor med skagenost. gourmetmåltid.


imorgon är en annan dag. tur det.





positivt: älskar det faktum att jag kan gå från mitt kaosskrivbord. har alltid ett sånt, till soffan och dra på mig en pläd och sitta och jobba i en soffa. skön känsla. 



Ovido - Quiz & Flashcards