Alla inlägg den 11 november 2010

Av Chillidill - 11 november 2010 21:27

  


världens bästa spindelman. hon sover i ett helt hav med gosedjur ibland. och hon bäddar om dom så att de har ett litet täcken. hon sover alltid med sina älskade plastsälar. sälar som egentligen ska vara i badkaret, men som hon envisas med att ha i sängen. och nappis. aldrig utan nappis. älsk!!!



  


katten nippon. min ständige vapendragare. skaffade honom när jag bodde i lgh i sala. då apporterade han bollar, och gick hämtade sitt koppel själv när han ville ut. nu när han är utekatt så påminner han mer om en vanlig katt. men han öppnar fortfarande dörrar genom att hoppa på handtag (ytterdörren är totalförstörd av hans klor när han hasar ner för dörren) och han bara måste sova i vår säng.




    


änglar. samlar på dom. men inte vanlig fiiiiina änglar utan mulliga fula söta och knasig änglar. gärna från sia. och sen ljus. gärna doftvariant, dyra. gillart. men även ljuslyktor och själva ljuset är så mysigt. bästa med hösten och vinter är att man får tända ljus och bara tokmysa. har skrämmande många ljuslyktor ute på altanen. mys. så vill du göra mig glad, ge mig en ful ängel eller ljus. OBS!!! dock inte vaniljlukt. hatar vanilj.



   böcker



  


älskar mina böcker. har massor men vill ha många fler. har tre fullstora bokhyllor och fler små. men behöver fler böcker ligger huller och buller lite överallt i hyllorna. och jag har tyvärr inte läst alla. ibland köper man böcker som man absolut vill ha men som man inte hinner med. läser allt. har en enorm spännvidd i vad jag läser. hittade psykologiska kursböcker,Carl Bildts Uppdrag Fred, chick lit i form av Marian Keyes, Marilyn Mansons biografi ( som kan vara det vidrigaste som jag ngnsin läst), Stefan Einhorns Konsten att vara snäll, Carl Johan Wallgrens Den vidunderliga kärlekens historia (UNDERBAR), och min favvoförfattarina Joyce Carol Oates. ja, gissa älskar böcker helt enkelt.


observera att jag har en sminkpåse från makeupstore, ytterligare en älskgrej. kan lätt köpa smink för en förmögenhet ( ja det syns inte säger nog ngn nu. då skulle du veta hur illa det ser ut utan ;). men nej, sminkar mig inte så mkt, men gillart. och hårprodukter. mkt.


....ja och så maken så klart. men han är iväg och trummar ( och återigen, han har ju inte valt att ha en blogg så han slipper undan bild)

Av Chillidill - 11 november 2010 19:32

...måste bara säga att enligt mig själv är jag en ruskigt positiv människa. (ja jag vet att jag är grymt gnällig när jag är sjuk. men erkänn martin, jag har varit oförskämt frisk i år) superklantig, visst, men blir inte supersur när  jag blir stressad, utan mer happythinking. men vissa saker stör mig, och idag stör följande mig lite extra:


  • män.

dumma män med form av ngt mindervärdskomplex, kanske i kombination med liten pille, (vad vet jag) i trafiken. körde om en herre idag som tvärblängde in i bilen ( och gjorde inget fel vid omkörningen kan tilläggas). sen så körde han fort efter och körde om, och sen bromsade han in. och bromsade. och bromsade. försökte köra om, men då tryckte han på gasen alternativt gick ÖVER mittlinjen. what´s wrong? idiot!


  • folk som tycker de vet allt.

 de finns överallt, och det är inget åldersbetingat fenomen. dom som vet, och som inte har vett att hålla käften. de informerar om hur saker bör vara, och sätter sig till doms över andra. tips! gör en backgroundcheck innan du gör ngt. och ja, det som man skriver i en blogg KAN läsas av andra som det berör. och ja, folk kan ta illa upp. face facts.


  • min klantighet.

råkade igår få ner locket till en telefonbänk på näsa. gjorde så ont att det svindlade. men det gick över, trodde jag. idag har det dunkat i hela snoken så fort jag böjt mig framåt. herregud! på näsan syns endast en liten liten upphöjning och en liten röd prick. men satan vad ont det gör.


  • tvätt

fan det tar aldrig slut. berg berg berg


...upptäckte under mitt skrivande att det finns så sjukt mkt som jag stör mig på. kanske inte är så jädra happy som jag tror. damn.


måste tänka på ngt som jag jag tokgillar. eeeh. fan skiter it och tömmer tvättmaskinen istället. (återkommer om jag kommer på ngt som jag verkligen gillar)




Skapa flashcards