Alla inlägg under februari 2012

Av Chillidill - 10 februari 2012 19:45

           

Av Chillidill - 10 februari 2012 18:09

tog en lång sovmorgon i småbarnsmammevärlden. dvs. kom inte upp ur sängen förrän 9. åt frulle i lugn och ro med glada barn, hann tom ta en dusch. inte illa. sen drog vi iväg till sala för lite mormor och morfarshäng. skönt.


gjorde inte så mkt alls under den tiden vi var där, precis som det ska va. storan njöt av uppmärksamheten och lugnet. bebben var på sitt bästa soliga humör och skrattade så han skrek. underbart. så skönt att bara bli bjussad på lunch  och jag smet iväg en sväng ner på stan för att hämta ut ett paket som jag beställt på lindex. båda kidsen har nu bamseoutfits. superfina. kort sagt, inte mkt blev gjort idag, men glad är jag för det.


middagen bestod av makaroner och korv för lillan och bara makaroner och en hård macka med ost för mig. inte ngt för GI-aren. ska snart göra popcorn till oss. en bra fredag, kort sagt. ( den är inte slut, lite att ta ut segern iförskott).

 helgen blir inte som planerat, ingen träningspartner imorg. hur ska jag kunna få tummen ur och komma iväg då? urk. känns jobbigt redan nu. och eftersom träningssällskapet är krassligt och även familjen blir melodifestivalssället inställt. trist. men det kommer fler tillfällen.  och även sön aktivitet blev inställd. så nu är helgen öppen. ska försöka komma ut och åka skrillor imorg. om det inte är så kallt då.


snart blire poppe och kanske kanske ett glas vin ( åt dock två chokladkakor igår och en muffins idag. aj aj. dassig karaktär)





Av Chillidill - 9 februari 2012 20:36

nu verkar routern funka igen. det betyder att jag kan sitta vid den bärbara datorn. hurra. thrill. det betyder även att det är mkt enklare att blogga. men denna satans plats, bloggplatsen, har ju ingen app, så det går ju inte att snabblogga från mobilen. suger fan. grrrrrr. aja.


resumé vecka i mitt spännande liv:

mån: öppna förskola, sen städ. och lillan började på kör. där man går ensam. milstolpe. egen aktivitwet utan mamma. check.

tis: lillan dagis. sen blev det en liten promenix med linda och gustav. bebben hängde med. sen klarade han av att greppa saker för första ggn. MILSTOLPE. hämta på dagis.

ons: vad gjorde jag igår? var jävligt trött.

idag tors: lämnat dagis. drog in på frulle hos linda. mysigt. skitsnack. sen hem och damma, dammsuga, diska. och sen hämta lillan. gick hem för en playdate till ronnie. kidsen lekte, och jag fikade. inte illa. sen hem och göra pannkisar. bada bebben, lägga ungen. nu häng i soffan. själv. med en kopp te. aaaaaaaaaaahhhhhh....


imorg. åker jag och barnen till sala för att häng hos mormor och morfar. ska bli trevligt.


Av Chillidill - 5 februari 2012 18:49

har haft en kanonhelg, bortsett från panikillamående, supernice.


i fredags så tog vi en slömorgon jag och kidsen. vi låg pch mös i sängen och kollade på bompa till 1030. herregud. och runt 11 åt vi omelett. mums. sen klädde vi på oss för att åka till thessan och hennes kids. precis på fick bebben ett major break down och ewa kom på en visit. så vi snackade lite strunt och bebben somnade av utmattning. och efter det åkte vi till thessan.


väl där fick jag kaffe och kidsen glass. N lekte tills hon blev alldeles svettig, härligt med lekande glada barn. och bebben hängde med mammorna i köket. hjälpte thessan med pluggandet lite, faktiskt kul att känna att man kan hjälpa till lite. snart tittar det ut en liten krabat till, thessan har världens finaste tjockismage. min bebbe kommer se superstor ut då.


sen åkte vi hem och åt en pizza. och efter det sparkade min mage bakut. ingen bra meny för en katarrmage de luxe. låg med magkramper som kändes som en hjärtattack i kombo med illamående. kanon. trots det en bra dag.


i lör så var det svinkallt så vi stannade inne ist för att åka skridskor. hua. och det blev städning. men hur mkt jag än röjer finns det massor kvar. blir fanken galen. micke och linnea och kidsen  kom över på kvällen för lite middag, kastade ihop en lasagne, klart godkänd om jag får säga det själv. hade även gjort en tårta eftersom linnea hade fyllt år. och sen hade linnea köpt godis till barnen. snälla hon.  lillan var helt jädra sockerhög och busig. sen blev det inte bättre av att sean banan var med i meoldifestivalen. hon sprang och skakade rumpan, och visade sin buttcrack. fräsch brud. eh. helt hyper. men glad. minst sagt. men kidsen lekte jättebra, och det är väl huvudsaken.


idag har jag som sagt kickat igång träningen. och jag längtar redan till tis. då vi kör igen. och så klart blir det roligare när man har en inspirerande kamrat med sig. synd bara att hon ska vara så jävla vältränad så man verkligen känner sig som en liten fläskig köttbulle. aja, man kan ju inte få allt.


ska försöka väcka bebben som tog en lång sovtur idag  17. få se hur denna natt blir. har lovat n att hon ska få mysa och somna i min säng. tjejmys. längtar faktiskt.

Av Chillidill - 5 februari 2012 14:04

har äntligen kommit iväg på årets första träningspass. och det gick trögt. som fanken. men gud så skönt. nu är det bara att kämpa på i motvind innan jag om ett tag kanske känner att det kanske kanske lättar. att jag orkar lite mer. osv osv. ja, ni hajjar.




Av Chillidill - 2 februari 2012 21:02

visst skulle jag vilja köpa de absolut bästa som finns att köpa till mina barn. och mig så klart. men nä, har inte pengarna. trist men sant. och inte tror jag att jag skulle bli lyckligare för det heller. så det så. men kolla in detta budgetfina sakerna ändå.


BODY NYFÖDD pop leverar. fint set. kommer nog bli bebbens snart.


BYXOR NYFÖDD


STRUMPOR NYFÖDD



KLÄNNING BARN

och denna till lillan.


kappahl



Baseballjacka Rosa lindex till lillan. bebben önskar sig en i svart.


Leggings Rosa galet snyggfula


Topp Turkos och denna till.


Body Grön och denna till bebben. också lindex.



Baseballjacka Grå bebbens



OCH SOM VANLIGT, INGET TILL MIG.




Av Chillidill - 1 februari 2012 19:40

vaknat

klätt på barn ( plural )

snorat

nässprayat och rinexinat

snorat, snytit ut grejer vars färg jag inte ens vill snacka om

ätit en nutrilettpåse

åt en huvudvärkstablett.

gett n frulle, hårdmacka och mjölk

gett bebben mjölkersättning

klätt på barn ytterkläder + mig själv

snorat. snytit ut saker igen

gått till förskolan lämnat.

gått hem. bebben somnat

snorat

städat ur rummet med alla barnkläder som låg kastade överallt. endast mitt eget fel.

avbokar en fikadate pga av snor. damn.

fejsbookat

kollat tradera

hostattack

snabbscanna top model sverige. det räckte.

bloggade om det.

plockat grejer, mest hela dagen lite då och då. överallt. men ändå syns det inte.

åt leftovers kantarellsoppa.

tog en till huuvdvärkstabl.

tog nässpray.

snöt ut mer skit ur näsan.

bebben vaknar.

tröstar och matar.

leker lite.

pratar i telefon med linda. trevligt.

gullar med bebben

klär på bebben ytterkläder dags att gå till dagis.

hämtar lillan.

klär av alla ytterkläder.

leker med bebben, och lillan.

lillan får titta på pokemonserien på datorn. lycka.

jag lagar mat bebben tittar på.

vi äter.

bebben leker.

bebben blir ledsen. tröstar.

lillan får ett psykbryt när hon blir tvungen att avbryta sitt tittande på datorn. reslutat: inge mer pokemon idag. inget bompa, och inget dataspelande.

efter 45 min lugnar hon ner sig.

får välling.

blir glad.

bebben blir ledsen.

gör iordning honom för natten.

matar bebben.

lägger bebben.

diskar vällingflaskor till natten.

kokar vatten.

hänger tvätt.

diskar vanlig disk.

väntar på att vattnet ska svalna.

sitter här. nu.


hoppas nu få se mästerkocken i hyfsad lugn och ro. ta en kopp te, nässpray och en till huvudvärkstablett. och sen bli väckt om ngra timmar.


gotta love life.



Av Chillidill - 1 februari 2012 17:15

fastnade igår igår i ett program som handlar om olika hitlåtar. igår var det journeys hitlåt " don´t stop believing. har alltid älskat den, sen jag hörde den för första ggn när jag var liten. kanon. älskar därför lite extra att den bliivt så stor nu.


i programmet så förekom en comedyact som de berättade att många hitlåtar byter på de 4 ackorden som journeys låt bygger på. helt hysteriskt skoj om man gillar musik.  set.




och så glees version av do´nt stop believing. gillart. ( orginalet också. men detta känns fräschare)



Ovido - Quiz & Flashcards