Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

dagens göranden

Av Chillidill - 1 februari 2012 19:40

vaknat

klätt på barn ( plural )

snorat

nässprayat och rinexinat

snorat, snytit ut grejer vars färg jag inte ens vill snacka om

ätit en nutrilettpåse

åt en huvudvärkstablett.

gett n frulle, hårdmacka och mjölk

gett bebben mjölkersättning

klätt på barn ytterkläder + mig själv

snorat. snytit ut saker igen

gått till förskolan lämnat.

gått hem. bebben somnat

snorat

städat ur rummet med alla barnkläder som låg kastade överallt. endast mitt eget fel.

avbokar en fikadate pga av snor. damn.

fejsbookat

kollat tradera

hostattack

snabbscanna top model sverige. det räckte.

bloggade om det.

plockat grejer, mest hela dagen lite då och då. överallt. men ändå syns det inte.

åt leftovers kantarellsoppa.

tog en till huuvdvärkstabl.

tog nässpray.

snöt ut mer skit ur näsan.

bebben vaknar.

tröstar och matar.

leker lite.

pratar i telefon med linda. trevligt.

gullar med bebben

klär på bebben ytterkläder dags att gå till dagis.

hämtar lillan.

klär av alla ytterkläder.

leker med bebben, och lillan.

lillan får titta på pokemonserien på datorn. lycka.

jag lagar mat bebben tittar på.

vi äter.

bebben leker.

bebben blir ledsen. tröstar.

lillan får ett psykbryt när hon blir tvungen att avbryta sitt tittande på datorn. reslutat: inge mer pokemon idag. inget bompa, och inget dataspelande.

efter 45 min lugnar hon ner sig.

får välling.

blir glad.

bebben blir ledsen.

gör iordning honom för natten.

matar bebben.

lägger bebben.

diskar vällingflaskor till natten.

kokar vatten.

hänger tvätt.

diskar vanlig disk.

väntar på att vattnet ska svalna.

sitter här. nu.


hoppas nu få se mästerkocken i hyfsad lugn och ro. ta en kopp te, nässpray och en till huvudvärkstablett. och sen bli väckt om ngra timmar.


gotta love life.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards