Alla inlägg den 6 november 2011

Av Chillidill - 6 november 2011 18:48

beklagade mig över att att jag kände mig som världens sämsta mamma. N utbrister: VARFÖR TROR DU DET ? DU ÄR JU VÄRLDENS BÄSTA MAMMA JU.


( vet att hon många många gånger kommer skrika motsatsen om några år, eller hon gör det ju nu också, men med den underbara uppriktigheten som hon sa det med. dör på det).

Av Chillidill - 6 november 2011 18:36

helgen har bara sprungit iväg. vet inte om det är pos. eller neg. när man är mammaledig så flyter dagarna ihop. har sovit litegrann. fortfarande inte mer än 2 timmar i sträck men när bebben har ätit så somnar honom om hyfsat snabbt, genom att han får sova hos mig i stora sängen. i do whatever it needs to to get some f***ing sleep.


igår har vi iväg till kyrkogården i likhet med en himla massa runt i sverige. böev näsan gråtfärdig  när jag fick se alla ljus, som en tribute, mäktigt. N fick tända ljuset på sin farmors grav och ett ljus i minneslunden för gammelmorfar. efter det mötte vi upp ewa och emma som stod hos oss och undrade var vi var. blev lite fika, och en hel påse crunchos som bara försvann. helt galet gott tyckte vi.


sen kollade på vi på trolleri och babblade. nice satan.


idag har vi trots en rejäl slapparmorgon lyckats tvätta, vika tvätt, tagit en cykeltur N cyklade, jag och bebben gick på sidan om. jag gick, bebben tog vagnen. sen åkte jag och N och "mellan"handlade. vi behövde lite mat, och en del halvfanrikat som vi bara kan snabbfixa när bebben har en skrikdag. efter det så bakade jag och N mördegskakor deluxe. och nu har vi redan hunnit med middag. inte illa. produktiv dag.



Skapa flashcards