Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Chillidill - 8 oktober 2011 18:17

idag har vi haft besöksdag. så trevligt så. först kom fredrik och ulrika. fika och lillebrorsmys. och underbara ulrika satt och pusslade med N. underbart att sitta och snacka skit, och bara få vara.  efter det kom ida och thelwin på visit. minst lika trevligt. synd att de åker hem till borlänge tidigt imorgon. N blev aningens för speedad och började röja runt. och skrika. hatar det. men man måste liksom förstå att hon måste få bli lite utåtagerande för hon behöver det. en lillebror är ingen lätt pryl för en liten. det är tufft. och hon är världens snällaste mot bebben. men måste ibland bita mig i läppen för att inte skälla ut henne helt galet. sen satt hon med bebben iknät och bara sniffade på hans lilla huvud, och myste. då kändes allt överlevnadsbart igen.


nu är hon på ingbofestivalskalas. med thelwin. och jag saknar henne. fast hon var här alldeles nyss. nu är det bara jag och bebben hemma. kanske ska äta lite. och sniffa på hans lilla huvud.

Av Chillidill - 8 oktober 2011 13:01

dagens hiss:

simplicity

att jag faktiskt uppskattar det jag har. äntligen. och det är en konst i sig. jag är nöjd. nöjd med jobb, liv, kollegor, vänner,familj. och inte minst mig själv. (trots gravidkg som inte ramlat bort). och det är inte illa. demonerna verkar vika hädan. jävligt klyschigt. men fan vad bra jag har det.


dagens diss:

vind.

de som aldrig har ammat, så galet osexigt, vet inte hur ont det gör när man får mjölkstockning, och tuttarna blir knallröda, och hårda som bowlingklot. dessutom så gör det så ont att man håller på att svimma och man måste gå omkring med armarna rakt ut från kroppen för att det gör så jävla ont att ens nudda bröstkorgen.  och var kommer vinden in? jo om det är kallt, eller blåsigt så japp, då kommer den som en objuden gäst. aja

Ovido - Quiz & Flashcards