Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Studentbilder och andra tankar som väcks när man har druckit rödtjut

Av Chillidill - 15 juni 2010 22:12

Bra dag.var ute och försökte leka på fm, gullungen ville ha mössa och vantar på sig, och det var inte helt fel riktigt kallt.


efter en lunch drog vi på treårskontroll. började med att ungen fick titta på en massa bilder och välja en bild med en sak som man kan ha på huvudet. Gullungen valde en fotboll. klockrent. sen babblade hon på. tydligen är hon 90cm lång, och 12 kg bred. hon gick igenom besiktningen.


sen kom min kusin med sina barn och de lekte järnet. vissa mer än andra, ungen blir ju så förbannat hypad så man kan tro att hon har dragit i sig en lina för mkt. men förghoppningsvins ble vinte de andra barnen helt avskräckta.


drog på ett ljusparty, daniella barnvaktade, sen precis när hon skulle hem så hade vi ett kanonsnack. ni vet ett sånt där förtroligt samtal som bara händer. man blir helt hög, och lycklig. och stolt, för hon är världens bästa. och jag älskar henne. blir sentimental och gråtmild när jag tänker på hur hon har utvecklats,  och hon är på g att flytta hemifrån när som helst. hon behöver inte oss längre. hon kommer göra misstag, kravla sig upp, och bli starkare. oavsett om det handlar om pengar, kärlek eller andra saker. kommer själv ihåg mina taffliga frigörelseförsök- berättar om dom en annan dag. men jag tror jag har lyckats, jag ville vara en vuxen i daniellas liv som hon kan lita på, bli arg på, tycka jag är gnällig som hon kan bitcha tillbaka mot, och ändå veta att jag finns där. men det har varit ett lätt jobb, och ett rent nöje att få följa en sån vacker själ.


Och så lite studentbilder i ramdom ordning.

  Jag och gullungen   Snygg Daniella och mer mongoliknande styvmor  

Glad student.


 
 
Ingen bild

Malin F

15 juni 2010 22:36

Vilka fina bilder!
Nu MÅSTE vi ses snart. KRam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards