Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Chillidill - 3 juni 2010 20:54

Hörde denna låt för första gången hos min kusin, som var äldre och tuffare än jag. och efter det var jag fast. kommer ihåg när jag på högstadiet stod klistrad mot en högtalare för att verkligen ta in denna låt. blev nog lite hörselskada på köpet men det var det fan vrt. tyvärr fick man inte 'låna'  orginalvideon från tuben, får nöja oss med live upptagning. det är känsla här också.

Av Chillidill - 3 juni 2010 19:42

Synd synd har försökt både i dag och igår.

... sjunger marilyn monroe som bara hon kan. och vad bra den är. idag visade jag min klass några riktiga klassiker, musikmässigt. ex. jimi hendrix som spelar star spangled banner. john lennons imagine, och NIRVANA, och 2pac och P Diddys I´ll be missing you. Så jädra bra. Perfekt att knyta ihop bra musik med ett engelskt kapitel och berätta lite om gängkrig, marilyns vilda liv och beatles betydelse för musiken. ja musiknörd, that´s the story. älskar bara framträdandet när marilyn monroe är sen till att sjunga happy birthday för sin älskare Kenedy. hon dyker inte upp och  presentatören står och improviserar när en troligen halvdrogad marilyn dyker upp, i en otroligt urrringad klänning, och hon sjunger så utmanade. lider med kennedys fru som fick utstå den tortyren. MÅSTE SES!!!


I övrigt en bättre dag, älskar mina elever lite mer än igår. saknar min morfar ännu mer, men kan minnas honom idag utan få ett bryt. alltid något. heavy shit.

i övrigt en dag med ite uppmuntran från olika håll, det känns skönt. är nog en bra och hygglig människa.


imorgon ledig för att åka på student. nike har läkartid kl.1530, vet inte om jag behöver den dock. men kanske lika bra att kolla upp.

Ovido - Quiz & Flashcards