Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

killig tjej, eller nojjig mamma?

Av Chillidill - 25 februari 2011 21:41

började med en slöfredag. kollade på bompa och mös med livets mening. sen åt  lillan välling och jag hängde i soffan. sen fixade vi till oss och drog till mormor och morfar i sala för pannkisar. efter det drog vi ut så stan och lillan berättade att hon hade varit där med agnes och elsa. hon fick en prinsessklänning på lindex ( tjejigt) och en heliumballong. 70 spänn. galet. hon valde en med blixten mcqueen. ville knäppt nog att hon skulle välja nalle puh, eller ngt mer tjejigt. varför liksom? hon gillar bilar och spindelmannen, det är cool. löjligt att jag känner mig lite stressad över faktum att hon gillar killkläder. hon är den hon är. jädra fjant jag är. hon kommer nojja satan över att hon är för fet och att killarna (eller tjejerna) inte tittar. usch! men ändå kommer jag på mig på ikea och försöka övertala henne att köpa mattan som är formad som ett hjärta. men hon vill ha bilen som är blå. för " hjärtan är töntiga". och självklart får hon bilen, men jag hatar mig själv över att jag ska försöka övertala henne att ta ngt tjejigt.


(bilder kommer).


btw. planerar blogginlägg om min egen toknoja (ska ha nobelmiddag på jobbet och vill försöka se fin ut, men har ju inte så bra förutsättningar. noj noj) och mina lärare ( vilka vi minns och varför. och hur de verkligen har format oss)


och just hälsar till kimia och gänget som fick mig att inse att jag inte är så satans gammal för jag vet fortfarande vad LAN är. jippie. saknar dom er. fanken va bra ni kommer bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards