Direktlänk till inlägg 20 april 2011

ahmendurå. en kass mammas bekännelser

Av Chillidill - 20 april 2011 19:54

jag älskar verkligen min unge. reservationslöst. men att gå och nöta på varandra somvi har gjort nu i flera dagar båda lite kassa i feber, förkylning och lunginflammation.

har haft flera meningslösa gräl på där jag verkligen har sjunkit till hennes nivå, en snart fyraårig tjej med ett jävla humör. fan blir galen. och vilka satans röstresurser, hon skriker lika bra som en tonårsgrabb. jag gapar och hon gapar tillbaka. hon har börjat kasta saker när hon blir arg, irriterad what ever, och det retar mig galet. blir knäpp.


hon kastar en grej på mig imorse. och hon började gapa på mig. och jag tillbaka. jag vräkte ur mig saker som "ahmendurå, du kastade först." riktigt hög nivå. maken kom ner för att lugna ner mig. men jag gick på. "men hon började". galet moget. gjorde mig iordning och åkte till jobbet. men alltså, vill vara den därduktiga mamman som aldrig aldrig tappar tålamodet, som inte hotar, utan som med ett tålamod som en ängel på ett lugnt och enkelt pedagogiskt vis förklarar saker för sitt FÖRSTÅENDE barn. men blir liksom så lätt provocerad. hon snodde min plånbok och jag gick på och ältade och ältade att man inte får ta andras saker, fast jag liksom vet hur satans dum jag är när jag bara tappar tålamodet. känner mig katastrofalt misslyckad. fan alltså


nu har jag lagt det lilla hjärtat, och hennes rara små händer som fortfarande var lite kladdiga efter den cheesecake som hon krossat i frustration när jag stängt av bompa för att hon kastade ett päron i väggen FAST jag sagt att hon inte fick kasta ngt mer, famlade efter mig innan hon somnade. hon mumlade " jag älskar dig". och jag blir bara en blöt fläck av misslyckande.


 
 
Fia

Fia

20 april 2011 21:31

Hallå där! Vilken fin och härlig blogg :). Blir glad när man läser den! Jag har svårt att tro att du är en misslyckad mamma. Vi har alla våra dagar! Nu är du/din blogg inlagd bland mina favoriter serru! Big brother is watching you :).

http://www.fiaf.se/blogg

Chillidill

20 april 2011 21:52

Inte helt igenom misslyckad, men detta med kids i trotsåldern är inte alltid enkelt. puh.

bring it on bb.

 
Emelie

Emelie

20 april 2011 21:49

HAHAHHA de där va kul x)

http://eeera.blogg.se

Chillidill

20 april 2011 21:50

Bjussar på det ;)

 
Ingen bild

Jeanette

21 april 2011 06:57

Kan bara säga att jag känner igen mig i allt!! Ständigt dåligt samvete för att jag inte är den där perfekta mamman som inte skriker på mitt barn när hon har sina reseriattacker. Och efteråt har jag sån ångest så jag kan dö. Detta är väl perioder vi måste gå igenom kan jag tro. Men det är fruktansvärt jobbigt för alla parter. Men som sagt, man älskar ju dom små liven mer än livet självt och när man hör dom tre små orden går det inte att vara arg längre.

Chillidill

21 april 2011 09:47

Tack för det! Skönt att inte vara ensam i ångestdjungeln.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards