Direktlänk till inlägg 17 april 2011

you name it we got it - the complete guide of illness. OR? självömkan here i come.

Av Chillidill - 17 april 2011 15:23

Nej, det är ju faktiskt inte sant. vi har inte kolera ( känns bara så), och inte pest ( känns bara så) men alltså vi har inte riktigt haft sjukdomsflytet här nu. först fick jag ju lunginflammation, och pencillin mot det. som inte hjälpte. så efter en sväng till infektionskliniken på ackis så blev det ny pencillin. och sen började jag gradvis må bättre. berregud jag dammsög ju tom bilen, även om det höll på att ta knäcken på mig den dagen. Men sen så när jag äntligen trodde att jag kunde gå tillbaka till jobbet, inne på tredje veckans sjukskrivning, så fick jag magont deluxe. och sen så fick jag inte behålla ngt jag åt. kanon. så efter en sväng till infektionskliniken igen så tror de att jag har troligen fått en bakterie som slagit ut alla goda bakterier i magen som gör att maten bara passerar rakt igenom. great. och fräscht. nyttig info för alla.


så efter lite dropp och 9hs vistelse fick jag åka hem. till n som under veckan blivit hostigare och hostigare, och på tors. fick hög feber. åkte in med henne idag, och japp. guess what, lunginflammation även där. jag har lyckats smitta henne. fy fanken. nu har även hon fått pencillin och lite "sjukskrivning, minst en vecka. så med andra ord vi får in i den fjärde sjukveckan nu och det börjar bli riktigt riktigt tradigt och jobbigt. har. jag får lust att bara grina, kasta mig ner på backen och skrika hur jävla knäpp orättvist att vi har fått allt just nu. tycker inte vi har gjort oss förtjänta av detta. typ hitler kunde råka ut för denna skiten. men inget blir ju bättre av det.


och jag vet, det finns massor av folk som har cancer och aids, och alla möjliga kroniska sjukdomar. både vuxna och barn. nä fanken. vet att jag på ngn nivå lyxgnäller. men inte känns livet på topp när man har en 40 graders unge med galen hosta och som bara gråter och piper samtidigt som man själv är helt yr och svag och vätsebrist och på ngt vis ändå försöker serva fram festis och allt hon vill ha. och ja, klart det skulle kunna vara värre. men ändå just nu känns det jävligt pissigt rent ut sagt.


behöver pepp nu. kanske kanske ska försöka äta en daimstrut, men misstänker att jag kommer få ångra det rejält med efterföljande magsmärtor i timmar. men just nu. men behöver kanske få gråta en skätt av självömkan på en liten daimstrut, kanske känns det bättre för stunden. få fundera på om det är värt det. behöver pepp, pepp, pepp, blir galen.

 
 
Ingen bild

Malin F

17 april 2011 20:29

Här kommer en peppningskram!!!! Krya på er! KRAAAM <3

Chillidill

17 april 2011 20:56

Tack vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards