Direktlänk till inlägg 25 september 2010

regndag=städdag

Av Chillidill - 25 september 2010 17:09

riktigt skitväder. det blåser nordanvindar direkt från ishavet och rakt in i själen. och värdelöst duggregn pissar ner på mig. grattis. dessutom fick jag sova till 6.30 idag. men va fan liksom. försökte få sova vidare. men tydligen skulle alla gosdjuren ligga i min säng. fattade inte att jag alls låg kvar, men 9 gav jag upp och masade min trötta rompa ner för trappen. blev två formfranska med smör och ett ägg och en kopp te. inte ehelt enligt kostrådgivarna. maken sprang omkring i rask takt och med tyngdpunkten på hälarna. och städade. han använde ordet storstäda så då vet man liksom att jag också är inkluderad i hans planer. och inget fel med att jag ska vara med och städa. och inget fel att han komenderar operation storstädning. för jag skulle aldrig göra det. jag är urkass på ordning och städning. jag hatar att städa. hela jag är ett oorganiserat kaos. och jag mräker liksom inte oredan som jag drar till. det bara blir. har alltid varit så.men det stör inte mig (så mkt).  om alla mina kläder skulle ligga i drivor i sovrummet. so what? det enda jag faktiskt bryr mig om är toaletterna. hatar ostädade toaletter. äckligt. tvättar gör jag ofta och gärna. sen viker jag tvätten och låter den ligga på bordet några dagar, för att sen lägga ner den i tvättkorgen några dagar innan jag förflyttar den dit den ska. men hitttills har jag inte tappat bort ngt viktigt än. men visst letningsprocessen kan vara hyfsat stressande ibland.


men är så sjukt trött idag. har liksom ingen lust med ngt. vill bara ligga ner och glo. inget är skoj. vädrets fel. packade på mig och gullisen regnkläder och sen åkte vi för att hitta lite svamp. vilket inte gick nåe bra. kan inte dra med henne så djupt in i skogarna. ska dra en sväng med tea imorg. det blir nice. vuxna som prata utan att bli störda utav tjat. iofs med ett riktigt asosicalt sätt genom att gå och glo ner i backen med tio meters mellanrum. men man få vara nöjd med det lilla.


men nästa lör. denna tid ska jag var toksnygg ( kan en fettsugning, bröstförstoring, och ansiktslyftning läka på mindre än en vecka

? annars blir det svårt) och på partyhumör. barnvakt fixad. go for the best die hard.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards