Direktlänk till inlägg 7 september 2010

prefers a sudden death right now

Av Chillidill - 7 september 2010 08:06

...seriöst. gastroskopi. trycka ner grej i halsen. jag är så himla toknervös och det är tur att jag int ekommer ihåg läkarens namn. den onda som övertalade mig att jag skulle få en remiss. jomen visst det lät väl bra då när det var jävligt långt borta i teorin. men nu står vekrligheten bakom dörren och knackar och jag är skitskraj..... aprädd... och funderar om det int ekan vara värt straffavgiften 230 kr  plus administrativa konstnader (säker helt sjukt mkt) för att slippa. men jag vet att jag måste gå. urk! finns ju en anledning att jag ska kollas upp. och nej, det har varit lite väl mkt knas med magen. jag tror ju alltid att jag klarar allt. men sen nu på sista tiden har jag fått för mig att jag har cancer. kanske inte jättemkt. men varför ska inte jag fått det, det är så många som har haft det. skrämmande många. nej lyckliga tankar. en lite gnagande oro finns att det faktiskt är mkt som är fel som kanske inte bara kan fixas med ett piller.


och ja, anders jag vet att även detta är ett i-land problem. dels sjukvård för 230 pix i steril miljö. och min osunda livsstil med förkärlek till chips som huvudmål i 20års åldern kan ha satt sina spår. (men va fanken jag var ung och smal. inget bet på mig då. så varför inte äta det man gillar.)  men det känns läskigt iallafall. tänk på mig i kamelland när du ser stackars svältande människor överallt. tänk på att jag stackars lilla jag, har fått en kamera nerstucken i halsen och det slipper de svältande människorna. nej fy. du vet att jag raljerar. men jag känner lite extra för de svältande människorna överallt nu, eftersom jag inte har ätit eller druckit ngt på morgonen. stackars mig ;) allvarligt tror att jag skulle behöva ett studiebesök hos dig. jag kan nästa vecka, får jag åka herka till dig?


och iochmed att jag börjar noja finns detliksom inget stopp. jobbet, livet, allt. aaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggghhhhh
hhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!

fast egentligen är allt bra. en fast anställning vore ju kul, så man alltid slipper oroa sig vid terminsbrytningen. men det löser sig ju alltid. det gör det. och dumma anders får mig att inse att jag bara bitchgnäller om oväsentligheter.


bästa i - land problemet i min värld just nu: jag måste plocka bort blommorna själv ur fönstren innan försterpustningen kommer. den är bra som i - landsproblem. tydligen så är vi så feta att vi kan beställa tvättning av fönster (och inte är vi rika, men enligt maken så är det värt det. och ja han kanske har rätt. skönt att slippa iallafall). vardagslyx.


nä men en sång som piggar upp kanske. önskar mig själv lycka till nu.

 
 
Ingen bild

jullkis@hotmail.com

7 september 2010 10:08

Tycker faktisk synd om dig vännen! Om nån skulle köra ner nått i magen på mig skulle jag inte heller vara helt nöjd!

Du kan fly till värmen och gömma dig i vår städskrubb tills det lugnar ner sig hemma i världens bästa I-land.
Kram

Chillidill

7 september 2010 20:42

jy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards