Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Allvarligt talat...

Av Chillidill - 8 maj 2010 19:15

Vad fan ska jag me den blogg till? jag är inte vidare snygg intressant, och har inte den minsta tillstymmelse till silikon någonstans på kroppen. Helt f***ing ointressant. Och inte har jag tänkt mig så många bilder heller. Finns ju inget att se.


Jag jobbar som lärare på en skola, och jag älskar kidsen, varje dag. Särskilt de som man själv undervisar. De blir lite som ens egna ungar, man både älskar dom lite mer än andra ungar, och blir mer besviken på dom när de knasar. Jobbar heltid och kör som en galning fram och tillbaka med dålgit samvete för att inte gullungen ska vara för länge på dagis och få men för livet.


Har dock en älskad skitunge. Hon är grym, det bästa som finns. Gillar till och med att lukta på henne när hon har sprungit runt som en dåre och stinker svett. Det är inte illa, hatar svett. Grymungen är 3 år och en dag. hade födelsedagskalas igår. Den bästa presenten var nog PEZgodisar, men vad fan de är goda. No doubt about that. Känns lite surt bara när man själv köpt massa grejer och så blir man brädad av fasterns PEZ.


Blommor till uteplanteringarna är inhandlade, men jag kan ge mig fan på att jag har glömt något, brukar alltid bli så. Gullungen fick välja en egen blomma till krukan utanför sin lekstuga. Hon valde en vit tobaksplanta, fan vad trist. Så jag gick tillbaka och bytte mot en limefärgad när hon inte såg. Vi var till ett ställe som heter Vinnersjö, utanför Hedesunda.  Min svägerska och hennes dotter hängde på. Väldigt trevligt faktiskt. Efter blominhandlingen åkte vi till Gysinge och ett fik, Bruksfiket. Väldigt mysigt. Gullungen diggade stället starkt, och passade på att testa pottan två gånger.


Väl hemma så har jag smällt ihop en tårta tills imorg. Gullungen ska ha barnkalas imorg. Jag laddar. Storasyster laddar också hon, 19åringen, ville arrangera fiskedamm, så jag får dra till affären imorg och inhandla godis.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards