Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

soundtrack of my fuldag

Av Chillidill - 6 augusti 2011 20:57


kackig video med pernilla anderssons version av eldkvarns låt. men älskar hennes grymma nerv. så det måste bli hennes version. så är det bara. dör på textrader som denna:


"Man kan bara älska och förlora stort
Det finna alltid
saker man inte skulle ha gjort
Att följa sitt hjärta fem ord som jag köpt
Man kan bara förlora och hålla huvudet högt"




och så olle. kan ha lagt upp denna tidigare. vet faktiskt inte. men tycker att olle ljungström kan vara en av sveriges största poeter i hemlighet. att han inte är ikonförklarad är för mig världigt konstigt. detta är en låt och vilja och veta sin kraft, men att ibland bara nöja sig med en kaffe. helt vanligt.


I fåtöljen framför tv:n, där har jag mitt liv.
Mina blommor dom dör, jag är trött, trött och skör.

Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

nä har ingen mer tid att bara sitta här ochvara ful. har tre liter kantareller att förvälla nu. hörs.

 
 
Ingen bild

Henrik

7 augusti 2011 11:50

Olle Ljungström lyssnade jag mycket på i mina "unga" år...Bra texter! Vad sägs om:
"Det är ändå du som väljer, så var noga med ditt val. Det är ändå du som väljer vem du är..." i låten En apa som liknar dig. Tänkvärt!!

Chillidill

7 augusti 2011 17:47

Visste väl att du har bra smak. :) Han är helt otrolig tycker jag, textmässigt, rent kunglig. Om du inte har sett pernilla anderssons och dregens version av Jag och min far. gör det. Det är faktiskt i olles klass.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards