Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Chillidill - 13 augusti 2011 11:58

N är hos min mamma. hela helgen. M är ute och festivalarrangerar hela helgen. och jag sitter hemma och känner mig lite småkrasslig. som det brukar vara efter första veckan med jobb. har bestämt mig för att verkligen vila heeela helgen. men har myror i helga kroppen och vill dammsuga huset, fixa med tvätten, baka bullar, förbereda mat osv. men jag har gett mig den på att inte göra det. utan jag ska bara ta det lugnt. ska ut till ingbo och kolla när yngste grabben spelar vid kl.14, och sen tillbaka på kvällen om jag orkar. men ska verkligen försöka chilla galet. ladda lite batterier och alla såna klyschor samtidigt.


men jag har faktiskt gjort min egen müsli nu, och ska strax slänga in scones i ugnen. men sen är det bra. fick lite filmer av en snäll kollega, som jag verkligen vill se, så då blir jag ju sysselsatt en stund.


saknar lillan gruvligt mkt också. hörde henne när jag ringde till morsan för att kolla om allt var ok. N öste på järnet och hade verkligen inte tid med sin mamma. precis som det ska. men lite skav i hjärtat blir det liksom ändå. imorg. hade jag tänkt hämta henne vid lunch om hon vill, eller annars får det bli senare för checka av med mormor ikväll.


nej nu ska sconesen in i ugnen, och sen ska jag kasta i korven med ärtsoppa. mumsigt. vilken lyxmat jag kör med när jag är själv va?


Ovido - Quiz & Flashcards