Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Att vänta på gråten

Av Chillidill - 3 januari 2013 22:18

Vissa saker gör ont. Det här fucking året gör ont. Att inte få sova på nätterna. Att gå omkring och bära en gallskrikande bebis som kastar sig av och an och i panik försöker komma ur ens grepp för att i nästa sekund vilja krypa upp igen mellan 0100-0230 är terror. Men jag är för trött att gråta. Gråter jag tar det längre tid att somna igen. När den första matbiten Sen i lördags slinker ner idag känns det som en seger, löjligt. Magsjuka suger men överlevnadsbart. Det mesta är ju det. Men inte allt. Och vetskapen om det gör så satans ont.

Att ringa till en person som man redan innan vet kommer börja gråta för det man ska säga gör ont. Får mig att vilja gråta. Men det gör jag inte. Jag gör som jag alltid gör. Blir tung och pragmatisk, praktisk kall hård. Skalet på. Men ändå. När hon gråter och det känns som det är mitt fel. Det är hemsk. Det skär och gör ont. Ocv jsg vill så gärna liva att allt blir bra, men det vet jag inte. Kan inte lova. Men gråten uteblir. Och jag väntar. För den kommer att komma. Gråten. Ful och hulkande.

Älskar alla de som förtjänas älskas lite mer idag och de dagar som kommer.

2013 levererar inte so far

 
 
Ingen bild

Lisa

3 januari 2013 22:26

Styrkekramar i massor till dig! Det verkar som om du behöver en hel drös! <3

Chillidill

3 januari 2013 23:15

Tack. Nja kanske. 2013 kunde ha börjat bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards