Alla inlägg under oktober 2012

Av Chillidill - 29 oktober 2012 23:13

Gallskrik och panikunge som varit dyngtrött men ändå försöker krypa ur sängen. Orkar inte stå, ramla omkull. Ny gråt. Rundgång. Men nu 50 min senare. Finaste pruttfisen.

Av Chillidill - 29 oktober 2012 14:33

... Snö ute och tidning i brevlådan

Av Chillidill - 28 oktober 2012 20:07

Började dagen med att hosta upp imponerande mängder var kl. 5. N2 behagade gå upp kl.520 Vintertid i hate it. Fullt ös och kl. 9 drog vi till Sala för att träffa mormor och morfar. n1 blev kvar hemma pga feber. Storhandling, och lunch och fika sen hem vid 13.
Plocka in alla varor och kastade ihop en kladdkaka ala special och sen slå in paket, och sen kom födelsedagsbarnet vid 14. Och sen fikade vi med Ewa, Emma och David och födelsedagsbarnet.,n2 var ett grinigt vrak. Mkt trevligt.
När de gått satte jag igång middAgen för födelsedagsfirande 2. Det fick bli en tacogratäng, gott för alla. N2 bytte humör efter lite mat och var som ett litet solsken. Daniellas Andreas har fyllt år och det måste ju firas. Mat i massor och glada ungar, stora som små. Daniella hade med sig fikabröd, gott.
Och nu 2003 sitter jag ner och inväntar solsidan.

Kort sagt en dag med många hjärtan. Och ngt glas vin har jag hunnit med. Och tror jag har bestämt vilka brillor jag ska ha.

Av Chillidill - 27 oktober 2012 20:06

Avfärd kl. 1715 hemkomst 2002

Av Chillidill - 27 oktober 2012 10:55

för fem år sen på dagen idag, gifte jag och m oss. det var inte minusgrader ute, utan galet vackert och höstlikt. och det var kanon. på alla sätt. glada människor, god mat och härligt opretto. som vi är. lilla n1 var snart 6 månader och namngavs först. tack ni som var där och delade speklaklet. musiken flödade.


fem är senare är vi några kg lättare (m och jag) och N1 några kg tyngre. fler rynkor, och mer gråa hår, men massor med skrattrynkor rikare också. Och vi har fått en ny krabat i familjen som rör om och förstör i bästa demolitionandan som vi dock älskar och inte kan vara utan.


bjussar inte på bröllopsbilder det känns för privat.


   

Av Chillidill - 26 oktober 2012 19:28

Mkt röriga regler tycker jag. Men n1 tycker det är kanon.

Av Chillidill - 26 oktober 2012 18:04

Det går bara man vill... Även med små medel.

Skapa flashcards