Alla inlägg den 30 september 2012

Av Chillidill - 30 september 2012 19:59

Helgen inleddes med konferens i bortamiljö inget som jag som kommunalarbetare är bortskämd med. Oftast sitter man 3 meter bort från sin ordinarie plats. Aja. Platsen var Haga slott i Enköping och dagen var ruskigt konstruktiv och maten galet god. Rullade därifrån. Allt ifrån knaprigt goda morötter i ngt apelsinaktigt till kronärtskocka i ngt vinägeraktivt till en ostkaka som jag tog en skämstor bit ifrån. För att sen toppa med chokladtryffel och skorpor med tillhörande smoothie ( matonanist, javisst)
Istället för sen planerade aw så åkte jag hem ( huvudet har inte varit på topp alls i veckan så det blev vila) blev lite Thaimat och sen mys med n1 och n2 och fångarna på fortet. Hatar skiten men så värt att sitta med henne och älskar hennes inlevelse och hur mkt hon älskar det. Lovely. Bra hemmabeslut. Och visst, hade varit kanon att få umgås med ngra som jag verkligen gillar på jobbet utanför jobbet. Men, de kommer fler chanser och de är mig väl lika nära utan just denna gång. Och är det inte så får det vara.

Lördagen började med regn och sen regn. Jag och per hade bestämt träff på ip. Han med sin dotter och jag med min för att titta på hans andra dotter.
N1 var sjukt taggad för att hon skulle få gå på fotboll. Och hon skötte sig väldigt bra. Hon gick helt själv från läktaren till kiosken för att handla en festis. Och det grejade hon. Grymt!
Trevligt att hänga lite med per och träffa hans dotter. Skönt att inse att man är lite människa utanför sin arbetsroll.
Kastade ihop lite varma mackor när vi kom hem. Kramades och lekte med n1 och n2 och bara var.

Meningen var att vi skulle ha gått på ICE age 4 idag men filmen kom inte. Bläää!!!! Men som tur var dök mormor upp och vi gick ut i skogen för lite kantarellplock. N1 hängde på ett tag men tålamodet svek lite så hon fick åka hem på egen begäran. Vi plockade vidare och sen hem på lite fika.

Satans bra helg kort sagt.

Av Chillidill - 30 september 2012 18:42

N2 kör hårt

Av Chillidill - 30 september 2012 18:42

N2 kör hårt

Av Chillidill - 30 september 2012 18:07

Frossar i svenska äpplen. Galet gott, och dyrt. Själv har jag inte ett äpple på höstträdet och ngra få på vinterfruktsträdet. Har dock köpt på mig mina favoriter: åkerö, aroma och discovery. Lyx....

Av Chillidill - 30 september 2012 18:07

Frossar i svenska äpplen. Galet gott, och dyrt. Själv har jag inte ett äpple på höstträdet och ngra få på vinterfruktsträdet. Har dock köpt på mig mina favoriter: åkerö, aroma och discovery. Lyx....

Skapa flashcards