Alla inlägg under augusti 2012

Av Chillidill - 10 augusti 2012 17:50

Igår var det kollegialt häng. Men folk jag inte känner och trots min blygsel , ja jag är faktiskt lite blyg, så pratade jag på. Och det var superskoj. Oxh sen blev det ju så att man hängde mef the usual crew. Och så får det vara. Sen att jag dessutom har lyxen att ha kollegor som jag kan snacka hål i huvudet på. Och de tar det. Hittills. Det är grymt!

Inte lika grymt att vakna med strejkande rygg. Men det är en annan historia. :)

Av Chillidill - 10 augusti 2012 17:37

Serrano på Ikeaplast och light coca. Fint det!

Av Chillidill - 9 augusti 2012 22:27

Kvinnoroller

Av Chillidill - 9 augusti 2012 21:49

Av Chillidill - 9 augusti 2012 10:19

Färgglatt idag.

Av Chillidill - 8 augusti 2012 20:57

Har beställt ett som kommer Imorg. Tur det.

Av Chillidill - 8 augusti 2012 19:54

Innan himlen klarnar
måste allt nog först bli mörkare
Jag klarar mig på så lite ljus
Jag lever mitt liv utanför

Man lär sig att det ordnar sig
Man lär sig att man klarar sig
På nästan ingenting till slut
lever man sitt liv långtifrån alla andras

Med mina barn vid handen
går jag genom trängseln
Vår sista sommar i stan
innan allt förändras


jocke berg är så kunglig i sitt textskrivande att jag dör. att han i likhet med mig tydlgen har fått barn och i och med det andra nojjor än de på isolatiden som jag då identifierade mig med. alltså fy fanken vad han är bra. och musiken. rakt in i själen. oj.

Av Chillidill - 8 augusti 2012 19:25

idag var dagen d. låg och drog mig i sängen till kl 0720 och satt i bilen vid 755. och sen bar det av. bilen körde av sig själv i invanda gamla mönster, och det kändes inte så jobbigt. men den lilla gnagande ororsklumpen låg som en bit cement i magen. inte det att n2 inte klarar sig utan mig. utan att jag inte klarar mig utan n2.


men ändå så trevligt att träffa vuxna och inte prata om bajsets koncistens, utan om helt andra grejer. att förkylningen desutom snällt bakat är också helt ok. åt en grymt god avokadosallad i sällskap med goda kollegor och ett ett helt gäng getingar. ochill. men så många fina små guldkorn under dagen, människor som jag faktiskt gillar på rikt. det är lyxigt att få jobba med såna. sen hann jag naturligtvis inte prata med alla som jag ville.


imorg sover jag över hos tobbe och lotta då blir det lite trevligheter efter jobbet. skönt att slippa åka hem mitt i natten. bästa l och t!!! raringar!!!

sen på fre efter jobbet svischar jag hem till mamma som har kidsen och gosar med n1, och sen tar jag med mig n2 hem eftersom n1 inget hellre vill än att få sova hos mormor. själv. det är lyx för henne.


m och jag möttes i dörren och bytte av varandra. han skulle fixa inför ingbofestivalen. n2 är nattad och n1 ska duscha och sen jag. martin befinner sig i radioskugga, glad för hans skull.


kort sagt trött, men glad och och nöjd, trots finnar.





Skapa flashcards