Alla inlägg under augusti 2012

Av Chillidill - 2 augusti 2012 20:28

På g att få åka hem. Hänger med morsan på egna toan i vårt luxuösa rum.


( prickarna i ansiktet är myggbett. som är infekterade. inte vattkoppor. det har vi redan haft.)


Ingen bra bild. Jag är osminkad och ser sjukt trött ut. men vi ler båda två. Älskart.

Av Chillidill - 2 augusti 2012 20:07

det hände ngt. en liten jävla skitpopcornkärna kröp ner i min älskade bebbes ena lunga vände min värld upp och ner. efter en kanondag med bad och sen chill i uppis med martin så kom jag hem till en mkt tungandad bebbe. efter att ha ringt till vårdupplysningen så skickades en ambulans. den känslan som jag hade undertiden ambulansen kom var obeskrivlig. går inte som om ngn skar sönder allt inom mig samtidigt som jag försökte tänka rationellt, och packa iordning grejer till bebben ifall vi skulle bli kvar. upptäckte att jag lyckades hyfsat med det, men tog endast med ett par linser och mina glasögon till mig. bra packning för övernattning. och övernattning blev det.


väl framme på öron näsa hals upptäckte de att bebben hade ngt i lungorna som måste bort, och förhoppningsvis så skulle de ta bort det imorgon om han klarade av det. lillen blev förberedd för operation, blev utsatt för hemska försök att sätta en droppnål och blev tvungen att få syrgas eftersom han inte kunde syresätta sig så bra. och jag led. led så fruktansvärt. ville bara ta hans plats så han skulle få slippa skiten. och jag ville bara gråta och skrika och allt samtidigt, men nej då. gör ju inte sånt. utan istället kändes det som om insidan på mig gick sönder ist. och allt bara kom tilbaka ledsman från att liga på neonatal i två veckor, samma maktlöshet infann sig och fy fan. vad galet jobbigt.


på morgonen blev det operation. och den väntan var fruktansvärd. det gjorde ont i hela kroppen. trots bara 2 timmars sömn kunde jag inte sova. men operationen gick bra. och uppvaknandet också. och ja, nu är det bra. men jag kan ändå inte lätta på känsloventilen, för då kommer jag bli ett känslomässigt vrak.


men det är underbart att veta att jag har underbara vänner och kollegor, och familj självklart,som finns där och stöttar när marken gungar. tack som fan. ni är bäst. det kan jag nog tom kosta på mig en tår för.

Ovido - Quiz & Flashcards