Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Chillidill - 24 augusti 2012 20:25

Alla behöver hitta ett andningshål i vardagen. Ngt sätt att gå ner i varv. Hur man gör det varierar ; vissa gosse med kaniner, andra tränar, lyssnar på musik, spelar dator, bloggar, läser böcker eller slösurfar för att nämna ngra few.

Jag älskar musik, och att blogga. Böcker är min stora passion Och jag köper på mig men känner mig ofta för stressad för att börja.tyvärr Men när jag väl börjar så mosar jag på tills dom är utlästa. Men pga akut sömnbrist så orkar jag oftast inte läsa innan jag somnar, det blir lätt lite slösurfande på mobben.

Jag är ingen träningsfanatiker, men har börjat uppskatta det på senare tid. Gillar att träna på gym och pwa. Rejält! Till om så mkt att jag sprungit ngra ggr, men nu är ryggen paj så det funkar inte alls nu. :-/ men sen blir det ett springband till mig.

Men till saken ngt som jag verkligen har lärt mig älska de senaste 5 åren är att gå ut i skogen. Oftast plockar jag ngt, bär, men mest kantareller. Jag älskar tystnaden, lugnet och stillheten. Och det blir aldrig längre än 2 timmar. Det räcker. Självklart vill jag ha med mig fångst hem, men det är inte det viktigaste. Utav själva skogshänget. I love it.

Hann ut idag en sväng direkt efter jobbet. En timme. Det behövdes.

Hemma med kidsen ikväll. Vinet är uppkorkat och n2 sover. Jag och n1 kollar på fångarna på fortet. Tydligen väldigt spännande enligt n2. Snart sover även hon och jag kan gå njuta av lugnet. Och vinet.

Skapa flashcards