Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

jobbångest och oron.

Av Chillidill - 7 augusti 2012 19:46

asså fejjan bombas med inlägg om folk som har jobbångest efter en semester. jag har inte jobbångest utan överlevnadsångest känns det som. dels är jag förkyld som jag tidigare nämnt men dessutom är det mer synd om mig. det är det alltid. men jag slutade ju jobba 19 sept. förra året när n2 kom, så jag har ju nästan varit hemma i 11 månader. och ska nu jobba imorg. helt galet vad tidien går fort. och nej n2 ska inte in på dagis än ( jag vet att det heter förskola men jag får liksom inte in det i min tröga skalle), hans pappa ska vara hemma hos honom. men jag får ju inte vara hemma hos honom, eller n1 heller för den delen. men å andra sidan så har jag och n1 verkligen skavt på varandra denna sommar. och vi har gnällt och skällt på varandra ibland på samma mogna nivå. och ibland känns hon som ett litet argt monster, men oftast oftast är hon min fina lilla tjej. och allt är ju åndä förlåtet när hon slingrar sina små armar runt min hals och säger att jag är hennes favorit. men det är bra att dom är hemma hos sin pappa. det kommer bli great. men åndå. det där skavet om att jag är en dålig mamma, och den där konstiga känslan av att inte ha kontroll. det skrämmer mig. aja. måste släppa på mitt gigantiska kontrollbehov.


men det hade inte gjort ngt att få vara ledig ett litet tag till en vecka bara. känner mig fortfarande skör efter popcornsincidenten. har inte sovit ikapp, ventilerat känt efter och har en ständigt gnagande oro. fruktansvärt medveten om hur skört livet är. den lilla kroppen på operationsbordet som jag fick lämna. satan det gör ont. orkade inte titta på honom. bara gick. att sitta bredvid honom på uppvaket och bara titta på honom djupt sovande med droppslangen. nä, på det viset är jag inte alls redo att börja jobba. jag bär fortfarande på detta. rädslan. oron.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards