Alla inlägg under april 2012

Av Chillidill - 16 april 2012 18:04

 

 
Av Chillidill - 16 april 2012 12:41


denne vite högerextreme man  från medelklassen med en pappa som var diplomat, detonerade en bomb som dödade 8 personer. för att sedan åka ut till utöya och där döda 69 personer genom att gå runt och skjuta dem. 


idag så startar rättegången som ska hålla på länge. och han gör entré med en högerextrem hälsning. och jag mår illa. han ville ha en arena att föra ut sitt budskap. och han har fått den "bästa".livesändning i 10 dagar med hela världen som tittar på. han njuter. och jag tittar, och mår illa.  jag mår illa pga att jag sitter här och fascineras och äcklas av detta monster att jag är en av dom som "ger" honom utrymmet att sitta där och le.



Av Chillidill - 16 april 2012 08:15

nu vecka nya möjligheter. trött så klart. men på g. lillen har väckt mig två ggr i natt, men somnat om och vaknade inte förrän 7. värsta sovmorgonen. hann klä på  mig i vanligt tempo, plocka upp vissa bitar av ansiktet. bebben är påklädd och glider runt i hallen, och lillan äter motvilligt frulle. och jag har faktiskt hunnit druckit en kopp te och en ätit en macka själv. väldigt ovanligt att man hinner äta själv på morgonen. snart lämning på dagis. och efter det en liten promenix.  tror jag.

och sen städning av övervåning. fan mitt liv är så glammigt. ;)

Av Chillidill - 16 april 2012 08:15

nu vecka nya möjligheter. trött så klart. men på g. lillen har väckt mig två ggr i natt, men somnat om och vaknade inte förrän 7. värsta sovmorgonen. hann klä på  mig i vanligt tempo, plocka upp vissa bitar av ansiktet. bebben är påklädd och glider runt i hallen, och lillan äter motvilligt frulle. och jag har faktiskt hunnit druckit en kopp te och en ätit en macka själv. väldigt ovanligt att man hinner äta själv på morgonen. snart lämning på dagis. och efter det en liten promenix.  tror jag.

och sen städning av övervåning. fan mitt liv är så glammigt. ;)

Av Chillidill - 13 april 2012 16:42

eftersom dagens väder inte bjussar på ngn vår utan 3 plusgrader och snö så bjussar jag på bilder från gårdagens cykeltur som var otroligt trevligt trots lite trots ( lillan), bus i trafiken ( lillan ) ilskna utrop ( lillan och jag ). ingen brådska utan det fick ta den tid det tog. underbart roligt att cykla i djupa vattenpölar och spinna loss i dom så att vattnet stänkte upp på ryggen.

och lillan som hittade maskrosor och blev överlycklig och sen pimpade sin cykelkorg. cykelkorgen där lillan samlar allt av värde som hon ser. just nu ligger det lite mossa, ngra kottar, och ngn sten som hon hittat på cykelturer.


 


 


stänker bra. syns inte lika bra.



Av Chillidill - 11 april 2012 19:53

fick sova 7 sammanhängande timmar inatt, utan att bli väckt. halleluja moment big time. vaknade pigg som en mört vid 6 och undrade varför det var så ljust mitt inatten. har känt min pigg hela dagen trots hyfsat späckat schema. (dagislämning, bvc, mellis hemma sen snabbt till mammaträffen, och direkt från mammaträff med efterföljande prommis hämtning på dagis, och sen håll igång med lillan, och en mkt mkt liten ledsen bebbe som hade feber och ont efter vaccinationen och sen en kvällsprommenix med linnea nu).


ska konservera denna känsla. tror inte på sån tur fler dagar i rad. men nu vet jag att det är fysiskt möjligt. jag kan ngn ggn få vakna hyfsat utvilad. längtar till nästa ggn.


 


en glad men koppig bebbe


 


suddig sovande bebbe.

Av Chillidill - 11 april 2012 18:32

herregud fattar inte att de smågrynen i min mammagrupp har blivit så himlans stora. galet ju. och min plutt är minst. till åldern alltså.


men underbara linda bjussa på kantarellsoppa, numer en av mina favvorätter, och fika. grymt. och kidsen, lekte, på sitt sätt. så trevligt så.


     

Av Chillidill - 11 april 2012 07:10

påsken kom och gick. och jag har inte riktigt hunnit med att blogga emellan.


påsken i korthet:

påskkärring light, godis, imessage, kallt, middag hos micke och linnea, mat, supernice, imessage, godis, rapport från milano, gamla uppsala, martin, glad neo, kanonnice, skarholmen, släkthäng, påskbuffé, neos första tand, kanonmat, mätt, imessage, godis, hängkväll, godis, daniella och andreas, bluffstopp, skratt, promenad med linnea, påskmat hos b-ströms, proppmätt, supergott, godis, imessage, godis, linda, kaffe, promenad, godis, imessage.


     

Ovido - Quiz & Flashcards