Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

vem tycker om mig?

Av Chillidill - 16 februari 2012 11:30

jag älskar väldigt mkt med mitt liv just nu. bebben är helt underbar och glad mest hela tiden. och lillan, jag henne älskar jag trots hennes utbrott igår som började med tjafs om termobyxor och slutade med fulgråt, skrik och arga hopp 1,5 timme senare. men ändå är hon bäst.


men jag är så fucking sist på skalan. lillan tycker mamma är dum. inte så konstigt vi går och nöter på varandra hela dagarna. men pappa är ofta bäst, och på rikt så gör det mig ledsen. jag är där för henne hela dagarna, och sen när pappa kommer hem, så vill hon så gärna vara med honom. och ibland orkar inte han och då blir det jag som får ta emot all hennes besvikelse och ledsma över det. jag blir hennes bollplank för all frustation över det som hon har längtat efter men som hon inte kan få, trots att jag gett och gett hela dagen. så är det med barn, men känner mig så ouppskattad ibland, som en självklarhet, som en jävla inventarie som matar, lagat mat, tröstar, tvättar, och diskar vällingflaskor,


och kanske är jag lite extra känslig nu. jag har varit sjuk sen lör. sen har jag slitit som ett djur för att bebben inte ska bli sjuk. sovit nere på en madrass i 2 dygn. och jag har tvättat, sanerat, och försökt få ngn ordning i kaoset. men det känns inte riktigt som om jag är jag längre. jag har gått från en person till att bara bli en mamma. en mamma som går upp gör saker för barnen, och innan jag går och lägger mig gör jag iordning mat till bebisen. och på natten vaknar jag för att ta hand om barnen.  en mullig mamma utan identitet.


och ja, jag har vänner. och ja, jag ska träffa ngra av mina superhomies nästa helg. och det ska bli skoj. men jag gör inget utan ngt barn. har börjat träna nu, och det känns kanon. att få åka iväg själv. det kan nog bli min räddning.


på lör. blev jag typ bjuden på fest. en fest där jag inte skulle vara mamma, utan människa. ingen vidare snygg sådan, men ngn som andra inte utgår från att jag är mamma. ingen behöver ens veta att jag är mamma.träffa trevliga människor som jag faktiskt tror vill prata med mig.  utan jag kan låtsas att jag är en 30 + are ute på galaj. äh, det går inte att förklara ens. men nu blir det inte så. för jag ska stå på en barnloppis på dagen. och sen blir det svårt att hinna, och orka. aja, vad är väl en bal på slottet.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards