Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Chillidill - 1 februari 2012 19:40

vaknat

klätt på barn ( plural )

snorat

nässprayat och rinexinat

snorat, snytit ut grejer vars färg jag inte ens vill snacka om

ätit en nutrilettpåse

åt en huvudvärkstablett.

gett n frulle, hårdmacka och mjölk

gett bebben mjölkersättning

klätt på barn ytterkläder + mig själv

snorat. snytit ut saker igen

gått till förskolan lämnat.

gått hem. bebben somnat

snorat

städat ur rummet med alla barnkläder som låg kastade överallt. endast mitt eget fel.

avbokar en fikadate pga av snor. damn.

fejsbookat

kollat tradera

hostattack

snabbscanna top model sverige. det räckte.

bloggade om det.

plockat grejer, mest hela dagen lite då och då. överallt. men ändå syns det inte.

åt leftovers kantarellsoppa.

tog en till huuvdvärkstabl.

tog nässpray.

snöt ut mer skit ur näsan.

bebben vaknar.

tröstar och matar.

leker lite.

pratar i telefon med linda. trevligt.

gullar med bebben

klär på bebben ytterkläder dags att gå till dagis.

hämtar lillan.

klär av alla ytterkläder.

leker med bebben, och lillan.

lillan får titta på pokemonserien på datorn. lycka.

jag lagar mat bebben tittar på.

vi äter.

bebben leker.

bebben blir ledsen. tröstar.

lillan får ett psykbryt när hon blir tvungen att avbryta sitt tittande på datorn. reslutat: inge mer pokemon idag. inget bompa, och inget dataspelande.

efter 45 min lugnar hon ner sig.

får välling.

blir glad.

bebben blir ledsen.

gör iordning honom för natten.

matar bebben.

lägger bebben.

diskar vällingflaskor till natten.

kokar vatten.

hänger tvätt.

diskar vanlig disk.

väntar på att vattnet ska svalna.

sitter här. nu.


hoppas nu få se mästerkocken i hyfsad lugn och ro. ta en kopp te, nässpray och en till huvudvärkstablett. och sen bli väckt om ngra timmar.


gotta love life.



Av Chillidill - 1 februari 2012 17:15

fastnade igår igår i ett program som handlar om olika hitlåtar. igår var det journeys hitlåt " don´t stop believing. har alltid älskat den, sen jag hörde den för första ggn när jag var liten. kanon. älskar därför lite extra att den bliivt så stor nu.


i programmet så förekom en comedyact som de berättade att många hitlåtar byter på de 4 ackorden som journeys låt bygger på. helt hysteriskt skoj om man gillar musik.  set.




och så glees version av do´nt stop believing. gillart. ( orginalet också. men detta känns fräschare)



Av Chillidill - 1 februari 2012 13:53

omg.. säger ingenting om dessa tjejer är det snyggaste som finns i modellväg i sverige. så kan jag bara konstatera att folk i sverige är riktigt ugly. alltså jag är verkligen ingen som vet hur modellvärlden funkar eller vilken look som är inne. men jag visste inte att halvwannabee ganstatjejer som mest vill slåss på krogen var de som hade "it" potential. aja. säger en hel del om mig. jag är hopplöst ute. och gammal. men ändå, ngn del av mig önskar så att de skäms lite när de kolla på programmet om 10 år. men vem vet, troligtvis är de fortfarande ute på krogen och slåss och skriker " jag var faktiskt med i top model sverige, bitch!!!"

Av Chillidill - 1 februari 2012 13:00



.... jomenvisst. kläm ihop sig är visst skönt. eller ngt. och japp. vhs, funkar fortfarande i detta hushåll. likaså en datamöbel från 00-talet.  

Av Chillidill - 1 februari 2012 09:37

 


.. orkar liksom inte bry mig. de har mystiskt nog smygit sig in här. angående julblomman, så länge det lever så får det stå kvar. och ibland lite efteråt. ( har en dröm om att ha fina matchande krukor med genomtänkta växter och dekorationer i vardagsrummet. nej överallt. men fan orka. försöker ha ett liv också).



Skapa flashcards