Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Chillidill - 29 januari 2012 18:17

bebisar och nätter är ju ingen erotikhöjare direkt. jag ska beskriva en typisk natt för mig nu. bebben somnar för natten redan runt 18 om han själv får välja. det i sin tur gör att han vaknar varje natt 4 och är pigg. men nu ska jag inte gå händelserna i förväg.


själv sover jag i ett par mjukbraller och en tjocktröja, eller alt. två tishor. stora och fula ska de vara. dessutom sover jag med strumpor och fårskinnstofflor, fläckiga sådana.  försöker gå och lägga mig tidigt eftersom jag vet att jag kommer bli väckt ett flertal ggr, men brukar ändå somna runt 22 -23.


förra natten gick jag och la mig 20, efter att ha kokat vatten till mjölkersättningen och fyllt på termosen. flarrorna har diskats. jag känner mig helt slut och dessutom förkyld som fanken.


blir väck första ggn när lillan kryper ner i sängen vid 2130. gladiatorerna har slutat. somnar dock om snabbt. ser blir jag väckt vid 2330. bebben fulgråter och är hungrig. hänger över spjälsängen om matar honom i sin säng. han somnar direkt.


vaknar 1. är så jädra förkyld att jag måste ta nässpray igen. lillan har dessutom vänt sig och ligger och sparkar mig i ansiktet. oskönt.


vaknar vid 3. bebben har vaknat en timme tidigare än vanligt. han är dock pigg vid denna tid och ligger och pratar. jag, är mindre snacksugen. försöker ligga och halvsova, men bebben blir grinig när han inte får respons så han pratar högre och högre.  han är vaken minst 2 timmar denna tid, och håller låda. till slut blir han grinig och då matar jag igen. och byter blöja.  efter det lägger jag honom i min säng. bebben kräks lite och jag hittar inte handduken så jag använder tröjärmen. lägger mig ner och gnuggar mig i ögonen och lyckas gnugga in kräks i ögat. det svider. f***. 2 barn och 2 vuxna trängs nu på 160 cm, har exakt 10 cm att ligga på.


han ligger och gnäller och småsover i 1 timme. sen sover han till 8. upptäcker att jag har omöjligt mer ont i halsen och snorar mer än vanligt. bihålorna skriker och det är dags att gå upp. kommer ihåg att kasta tröjan i tvätten.

Skapa flashcards