Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Chillidill - 24 januari 2012 17:37

för ganska precis 4 månader gjorde han entré i mitt liv. och förändrade allt. förändrade på det viset som hans storasyster gjort tidigare för 4 år sen. på ngt vis så trodde jag kanske inte att en till liten krabat kunde ändra livet så mkt.men det kunde han. och han gjorde mig mer sårbar, och rädd, än vad jag tidigare varit. jag älskar mina barn så gränslöst mkt att det skrämmer mig.


han valde själv när det var dags att visa sig. 6 veckor för tidigt klev han in i mitt liv. och bara tog plats. jag hann inte ens med. men kär blev jag från första stund. men trots sin envishet som han visat så krävdes det hjälp att få igång andningen men efter 30-40 min fick jag tillbaka honom. och sen låg han på min mage i 2 veckor. i en tubtop. med sonmatning, gulsot och syrgas när det var som värst. och det gör ont att se bilderna från den tiden. men ändå hade vi tur jämfört med andra. men det hjälper ju inte att andra har det värre när ens lilla hjärta ligger och kämpar med syrgas. och han låg där som en liten känguru som i en påse.


fortfarande 4 mån senare älskar han att krypa ihop i min famn och somna in, tryggt snosandes. och jag älskar det. älskar att få sniffa honom i håret. älskar att gosa och få ha honom nära. för han är ingen självklarhet. utan en gåva.


    



Av Chillidill - 24 januari 2012 14:18

har ont i halsen och dricker en kopp te. har i en sked honung. får lite ångest eftersom det är onödiga kalorier. kanske dags att sluta med måltidsersättningshakes/soppor och bars.


åt en frulle idag hos tesan. supernice. så det blev en bar till lunch. ikväll helfabrikatslasagne. och jag skäms bara lite lite. försvarar mig med att jag ju faktiskt är lite krasslig. bar eller mat, det är frågan.

Av Chillidill - 24 januari 2012 14:14

liten fick ner mat igår. han brukar vanligtvis bara kräkas då. men nu verkar det gå bättre. så mkt bättre att han som kan äta varannan timme, och aldrig sover länge på dagarna nu har sovit i 2 timmar i sträck. och han har inte ätit sen 8.30 helt galet. men han lever. tur det.


själv har jag ont i halsen och i bilhålorna. känner mig lite mosig. kunde inte heller släppa camilla läckbergs bok inatt. blev tvungen att läsa klart den. la ifrån mig boken vid 2330. halvsmart. så nu sitter jag mest och försöker att inte springa runt och röja, utan ta det lugnt så att jag inte ska bli mer krasslig. ska ju om allt går som planerat dra till valbo imorg. inte illa. men det brinner i rumpstumpen på mig av leda. aja. ska snart hämta livets stora mening på förskolan. hepp.


Ovido - Quiz & Flashcards