Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Chillidill - 23 januari 2012 20:54

... har haft en galet mysigt bra dag.

( och det var väl en satans tur eftersom båda ungarna skrek lungorna ur sig igår. Lillan gastade från att hon vaknade att hon skulle spela spel på mobilen, spela gameboy, leka med en kompis och ja, allt. hon somnade av ren utmattning kl.17 händer aldrig. bebben han sov max 20 min i stöten hela dagen och var allmän skitgrinig. och JOBBIG.)


idag har vi bara myst, vaknade sent. kollade klart på en film från igår. och trots att hon inte fick spela sina älskade datorspel på mobilen eller gameboy, så surade hon inte hela dagen. utan hon lekte och vi fixade med lillans dockhus, undertiden bebben tittade på.  lunchen åts upp utan knorr utav lillan. bebben sov en stund vid lunch. jag vek tvätt, mindre skoj. men dagen har liksom flytit på. jag struntade i att jag borde klä på barnen och gå ut, utan ville inte riskera myset som vi hade idag. middagen gick också bra, och på kvällen fick hon äntligen spela lite spel så funkade det jättebra. storebror david kom över och lillan hängde med honom i soffan, och bebben hoppades i hoppgungan och var glad. inga större protester vid nattningen heller. jag läste bok och bebben blev alldeles till sig av de färgglada bilderna. sen somnade båda barnen i sängen.  och de var bara så där urmysiga och rara att jag bara sniffade på dem och de luktade mina älsklingar, så där att det gjorde ont i hjärtat.


jag vill nu konservera känslan av idag. av myset, av alla gokramar. och finskratten från både lillan och bebben. och deras trevande närmanden i ngt som påminner om lek från båda hållen. pluttis, 4 månader och lillan 4 år. för jag vet att imorg. kan vara en sån dära pestdag. men idag njuter jag av idag. ska hoppa i säng fort nu och läsa en bok. för det är jag värd tamefan.


 

 



Skapa flashcards