Alla inlägg under november 2011

Av Chillidill - 6 november 2011 18:36

helgen har bara sprungit iväg. vet inte om det är pos. eller neg. när man är mammaledig så flyter dagarna ihop. har sovit litegrann. fortfarande inte mer än 2 timmar i sträck men när bebben har ätit så somnar honom om hyfsat snabbt, genom att han får sova hos mig i stora sängen. i do whatever it needs to to get some f***ing sleep.


igår har vi iväg till kyrkogården i likhet med en himla massa runt i sverige. böev näsan gråtfärdig  när jag fick se alla ljus, som en tribute, mäktigt. N fick tända ljuset på sin farmors grav och ett ljus i minneslunden för gammelmorfar. efter det mötte vi upp ewa och emma som stod hos oss och undrade var vi var. blev lite fika, och en hel påse crunchos som bara försvann. helt galet gott tyckte vi.


sen kollade på vi på trolleri och babblade. nice satan.


idag har vi trots en rejäl slapparmorgon lyckats tvätta, vika tvätt, tagit en cykeltur N cyklade, jag och bebben gick på sidan om. jag gick, bebben tog vagnen. sen åkte jag och N och "mellan"handlade. vi behövde lite mat, och en del halvfanrikat som vi bara kan snabbfixa när bebben har en skrikdag. efter det så bakade jag och N mördegskakor deluxe. och nu har vi redan hunnit med middag. inte illa. produktiv dag.



Av Chillidill - 4 november 2011 19:23


 


sushi är mums. tycker stor och liten.


 


babygym is da shit. bebben sover, och N myser bredvid.

Av Chillidill - 4 november 2011 18:02

hela min kropp skriker av sömnbrist. det gör ont överallt i kroppen. orsaken är livets mening. inte den stora, utan den minsta minsta. han har kolik. kolik= gap och skrik och mkt rapar väldigt mkt tid av dygnet. inte alls ovanligt när man är för tidigt född. inte mindre jobbigt. dessutom så tycker bebben att han ska äta varannan timme. dygnet runt. OMFG! det betyder att jag aldrig kan sova mer än max 2 timmar i sträck. sen 19 nov. det är länge det.

imorse var jag så trött att jag sluddrade. går runt i ett dimmoln och orkar inte riktigt ngnting. och jag vet, det finns många som har det mkt tuffare än jag. men jag måste bara få klaga för att få det ur systemet. för snart, snart kommer jag få sova. hoppas jag.


( och ja, jag älskar bebben, onaturligt mkt, trots att han får mig att bli en trött, grällsjuk zombie).

Av Chillidill - 3 november 2011 21:08

har knappt gjort ngt vettigt alls idag hemma. och ganska skönt det. är seg i kolan so, bara den. gick med N till hennes förskola imorse sprang på arvid som gick med albin, hängde på hem dit på frukost. härligt det. att sitta och äta frulle, typ i lugn och ro. bebben levde om lite, men nästan lite vuxenhäng.

hem duscha, gick till frissan. sen hemma satt och glodde lite. åt lite rester, orkade inte göra ngn mat. tänkte på att städa, plcokade ur diskmaskinen. sen kom N hem från förskolan. lekte med henne. griljerade en skinka. sen satt och hängde lite mer. åt sushi som middag. tog lite kort. funkade inte att lägga upp dem. chattade lite med martin. styrde upp lite planer.


nu: bebben ligger och sover och pruttar i babygymmet endast iförd blöja och sex pistols tisha. jag funderar på att klippa tånaglarna. kort sagt: jag har haft mer aktiva dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards