Direktlänk till inlägg 25 november 2011

feeling fine on a cocktail of painkillers, pencillin and candy

Av Chillidill - 25 november 2011 19:14

har varit ganska tyst här och en bidragande orsak är att jag har gått och dragit på en mjölkstockning och inte fått ordentlig hjälp, eller för den delen sökt ordentlig hjälp heller. men i tis. fick jag tid på amningsmottagningen i uppis. och där konstaterades en rejäl mjölkstoclning men jag fick ingen hjälp utan behandlades arrogant av en knäppläkare som ville att jag kanske kunde tänka lite positivt eller hålla bröstet varmt. det är ju precis vad man vill höra när man äntligen släpar sig till läkaren efter att ha ätit superduper flingor som skulle hjälpa mot mjölkstockning, gått med bovetepåse mot bröstet, tagit varma duschar, masserat, ja fan gjort allt och trots det haft ett jävla krångel.


åkte d'rifrån och kände mig idiotförklarad och besviken. sen i torsdags två dagar senare blev jag urdålig, väldigt snabbt. mådde skit. fick tid på fredagen. hade frossa, huvudvärk och mådde skit hela kvällen. maken ringdes hem från jobbet och han kom med lillen när han behövde mat. sen sov jag bara. åt värktabletter i massor, 2 alvedon och 2 ipren samtidigt, och natten tillbringades med  yrsel, att kräkas mellan amningarna, eller att sova febersvettig, mkt fräscht.


sov enda till 11 då jag behövde gå upp för att åka till sjukhuset igen. och där upptäckte man en sänka på 150, för att vara infektionsfri så ska den vara under 10, misstänkt bröstböld, fick gå till röntgen där det visade sig att jag haft tur och inte behövde tömma tutten på var, vilket de innan trodde var nödvändigt. hade hunnit ställt in mig på tömning av var, plus en slang instucken i tutten som skulle dräneras, och eventuellt bli kvar över natten. det var det jag först fick höra.  men nu slapp jag. gudomligt skönt. återbesök på mån. att vara mammaledig är jävligt glammigt.


chillar med proviva, kolasnören och fortsatt mycket värktabl. fint det.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards