Direktlänk till inlägg 13 november 2011

lördag

Av Chillidill - 13 november 2011 09:58

hektisk lördag, men ack so fun. började med besök av världens bästa tea med familj. kidsen lekte, brottades och spelade pingis. hyperspeed, on, kan man säga. trevligt var det, så det var nästan värst hörselskadan som kom på köpet.


sen drog vi till mor och far för lite tidigt  fars dag firande. innan dess sprang vi in och röck ( dialekt,va?) åt oss lite grejer på kappahl till bebben, köpte ett pingisraket till lillan, och länsade apoteket. allt detta på under en kvart med två barn i släptåg, själv imponerad. men jag kände att jag faktiskt skulle vilja åka själv och gå och kolla på grejer, det var längesen.


väl hos mor så blev det mat och fika. och där lämnades även lillan kvar. och det funkade faktiskt bra. hämtade sushi och åkte över till freppe en stund för lite vuxenprat/jobbprat. skönt att sitta ner på rumpan och prata utan att bli störd. annorlunda.


sen hem äta sushi, och kolla på bridesmaids. GRYM FILM.  men det var så skönt att vara hemma få ta hand om bara bebben, har konstant dåligt samvete för att den ena ungen inte får tillräckligt med uppmärksamhet. när bebben får ligga och skrika ett tag för att lillan behöver ha hjälp med ngt, så gör det ont i själen. och vice versa. nu fick jag gosa, trösta, va med bebben utan att behöva bry mig om lillan. för hon var ju hos mormor och fick full attention där. ska testas fler ggr.


kort sagt produktiv dag med nära och kära. sen egentid, hatar det ordet förresten så satans konstruerat,  framför TVn i lugn och ro, typ. kan det bli bättre?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards