Direktlänk till inlägg 2 september 2011

break up songs

Av Chillidill - 2 september 2011 16:50

satt och lyssnade på p3, som i jämförelse  med alla kommersiella kanaler känns som en frisk fläkt av NYA låtar och avsaknad av politisk korrekthet i vissa program, och de diskuterade skilsmässoskivor. och varför man gillade det så hårt. och de har helt rätt, FRÅN OCH MED DU med oscar linnros hade inte varit lika bra om man inte visste att det på ngt vis handlade om veronica maggio. så är det ju. det känns mer äkta på ngt vis. sen tror jag allt man själv tolkar in mkt i låtarna som andas break up. abba dwellar stenhårt i separation i slutet i 80-talet, att båda abbaparen separerade är ju hur "bra" som helst. alla låtar andas lite ångest. att sen grabbarna komponerade och tjejerna sjöng gör ju att det bara blir klockrent.


goffar in mig rejält in break up songs, utan egentlig anledning. men tycker om den lätt ångestladdade förpackning. grymt ju.


(men naturligtvis sätter jag genast igång att tänka på bästa kärlekssångerna, the ultimate tryckare). fan vad det var längesen jag tryckte. måste klura lite påt. återkommer i ämnet. undertiden. gräv ner er i en en grop och njut.


abbas bästa break up song. eller the winner takes it all, det är svår valt. men titeln when all is said and done är klockren, och inte lika bitter som the winner, vilket jag gillar på ngt vis.



nothing compares 2 u. titeln says it all.


keith urban - okänd för många svenskar. mkt bra gråtmaterial.


och så ett boyband. givet ju.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards